Hej,
håller på att renovera en gammal kåk. Har satt i spröjs i alla kopplade 2-glasbågar men
nu har turen kommit till att tillverka två runda fönster vilka saknas från tidigare renovering.
Hur sätter man i spröjs i runda fönster. Jag har i´nga problem att få till själva bågen men jag undrar om ngn har ngn bra teknik för att få till spröjsen.
Det är två moment som jag ser som knepiga;
1. Mötet i "krysset", krävs det specialverktyg för att få till en bra sammanfogning?
2. Tappning i bågen, hur får man till detta? Klyver man bågen? Det verkar grymt knepigt!
Skickar med en målbild!
Tack på förhand!