Ja en liten trälist som du skjuter fast med dyckertpistolen verkar väl lämpligt. Mjukfog i den bredden blir inte bra.

Har du någon sorts stående panel invändigt? Det snyggaste skulle kanske vara att få listen bakom den stående panelen och mot fönstret, om det finns något överlapp - lite svårt att se på bilden. Eller att du sätter foder invändigt?

MathiasS MathiasS skrev:
Ja en liten trälist som du skjuter fast med dyckertpistolen verkar väl lämpligt. Mjukfog i den bredden blir inte bra.

Har du någon sorts stående panel invändigt? Det snyggaste skulle kanske vara att få listen bakom den stående panelen och mot fönstret, om det finns något överlapp - lite svårt att se på bilden. Eller att du sätter foder invändigt?
Nej tyvärr ingen stående panel, och och jag har rivit mig i huvudet ett tag och funderar på att ta någon tjockare smyg å dra fast i karmen, men det känns inte helt optimalt

Bästa svaret

...men du har ju redan avrundande och skarpa kanter på karmen, det borde gå att fortsätta på samma tema och ställa en list mot karmen och en bit upp mot väggen? 15xnånting....

P
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Jag ser imellan fönsterkarmen och fonder drev som tittar ut, så innan jag kör en rejäl mjokfog över skiten, hur skulle jag möjligen lösa det snyggast?[bild]
Är det monterat nya fönster i de gamla karmarna,eller vad är det vita "fodret" på väggen?

Handyman 1 skrev:
Är det monterat nya fönster i de gamla karmarna,eller vad är det vita "fodret" på väggen?
Jag har precis flyttat in, men karmen är ny, dock tror jag att någon satte dit foder paketet och att djupet inte var tillräckligt och man sket i springan helt enkelt

Rätt är väl att demontera fodren och sätta smig i linje med väggen, sen nya eller befintliga foder om de passar. Du kan behöva bredare foderlister.

P
Ja,verkar helkonstigt att bara spika dit ett foder på väggen:thinking:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.