Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som provar spridarvagnen från Byggmax till gödsling av gräsmattan? Ger den ett jämnt resultat eller har ni andra tips?
Har ca 2500m2 som ska gödslas då jag har tröttnat på min lilla spridare som bara tar ca 40cm åt gången...
Jag har inte provat just den cyklonspridaren från Byggmax med har mycket goda erfarenheter av cyklonspridare rent allmänt. Sprider väldigt jämt och styra ytor snabbt. Rekommenderas alla dagar i veckan över en spridarvagn där gödslet rinner ner i hålen och är både ineffektiva och ger ett randigt resultat.
Den ser gedigen ut på bilden. Alternativet är någon hundralapp billigare på Granngården men den ser plastigare ut.
Personligen använder jag en 3 liters handspridare som gör jobbet lätt på ca 1000 m2, brukar ta ca 10-15 minuter. Men för 2500 m2 är den nog lite i underkant, det är rätt tungt att hålla den.
Den ser gedigen ut på bilden. Alternativet är någon hundralapp billigare på Granngården men den ser plastigare ut.
Personligen använder jag en 3 liters handspridare som gör jobbet lätt på ca 1000 m2, brukar ta ca 10-15 minuter. Men för 2500 m2 är den nog lite i underkant, det är rätt tungt att hålla den.
Klicka här för att svara