Tjena! Ny på forumet, vet att det är byggahus men sett många posta sina lägenheter också:)

Köpt en bostadsrätt från sent 50tal som jag håller på o renovera. När allt revs ut så fanns det en platsbyggd garderob i sovrummet som satt lite för hårt. Så när kofoten va framme för att få bort garderoben sprack väggen intill vardagsrummet och hamna ”lite utanför”. Hela lägenhet är av betong, tror lättbetong?! Vägen är fortfarande stabil så inget som sitter löst om man säger så.

Nu är min fråga, hur ska jag gå tillväga, är det bäst att riva ner o bygga nytt eller går det att lösa på något sätt?

• Sprucken vägg av lättbetong i en lägenhet från 50-talet, skador orsakade av demontering av en garderob med kofot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg av lättbetong med spricka synlig i ena hörnet, exponerade murblock. Renoveringsarbete i bostadsrätt från 50-talet.
    Skapa konto
  • Sprucken vägg av lättbetong i lägenhet under renovering, med borttaget garderobsspår och blottad orangefärgad tegelhålsten.
    Skapa konto
  • Sprucken betongvägg mellan sovrum och vardagsrum; skador efter att en platsbyggd garderob revs ut.
    Skapa konto
Du får plocka ner det där och om du rensar dom från bruk kan du nog mura upp dom samma igen.

• Gilla
Hamp98
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.