Jag köpte denna rostskyddsprimer på Biltema och har målat 85% av ett äldre släp.
Tyvärr missade jag att följande text stod på burken (och tydligen även på hemsidan):
OBS! Får ej övermålas med färg som innehåller aceton, cellulosa eller polyuretan.

(Men jag har aldrig varit med om att man inte skulle kunna måla över med andra färger i Biltemas sortiment.)

Är oerhört tacksam för alla förslag på billig täckfärg för utomhusbruk som kan fungera med ovan rostskyddsprimer.

svesse84 svesse84 skrev:
Tror att det är svårt att hitta sparyfärg som inte innehåller dom lösningsmedlen.

Kan du tänka dig att pensla så är Biltemas lackfärg är förtunnade med lacknafta så dom funkar säkert.
[länk]
Har målat gamla plåtfälgar till bilen med dom och det täcker bra och håller helt ok.
Tack för svaret. Ganska högt pris för en sådan liten burk.
Ska ju måla en hel släpvagn så det kommer nog att gå åt en del.

Kanske fråga Biltema?

• Gilla
Vector
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kanske fråga Biltema?
Jag har såklart redan mailat Biltema och frågat, men de har inte svarat ännu.

Guldstrand Guldstrand skrev:
Tack för svaret. Ganska högt pris för en sådan liten burk.
Ska ju måla en hel släpvagn så det kommer nog att gå åt en del.
En halv burk räckte till två strykningar på 8st 16tums plåtfälgar i varejfall. En sparyburk är mest lösningsmedel så går åt rätt många om du ska måla ett helt släp.

svesse84 svesse84 skrev:
En halv burk räckte till två strykningar på 8st 16tums plåtfälgar i varejfall. En sparyburk är mest lösningsmedel så går åt rätt många om du ska måla ett helt släp.
Ok! Bra att veta.Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.