Hej,

Har en äldre Klippo från 2005 och skulle behöva veta artikelnr på drivrem samt två av lagren som sitter under kåpan. Modellen har beteckningen K05630 men jag hittar inte denna någonstans. Sidor som t.ex Reservdelar.se (eller vad dom nu heter) samt Husqvarna ser endast ut att ha sprängskisser till nyare modeller från 2009. En väsentlig skillnad är t.ex att drivningen sitter på det andra framhjulet på de äldre varianterna så jag vågar inte chansa med att köpa delar till en nyare Excellent S (kanske fegt?). I vilket fall, med lite tur kanske det finns någon här som vet hur jag får tag på sprängskisserna?

• Smutsig typskylt på en röd yta med texten "KLIPPO 2005, Mod: Excellent S, K05630, Malmo Sweden".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
louksor
  • Laddar…
Bronken
Hittar inte heller något för Excellent S från 2005 på "mina" vanliga ställen. Skumt.
Piratkopia från Thailand? :-)

Bronken Bronken skrev:
Hittar inte heller något för Excellent S från 2005 på "mina" vanliga ställen. Skumt.
Piratkopia från Thailand? :)
Haha, tror inte det, fick med den i husköpet för 10 år sedan och köpte av en gammal dam. Motorn är en B&S och skulle nog känt igen en piratkopia. Otroligt frustrerande då drivningen är kass osv. Kanske inte skiljer så mkt vad gäller drivrem och lager mot nyare modeller eller vad tror du?

Bronken
Prova ringa/maila Husqvarna-supporten eller chatta med reservdelar.se - dom borde ju kunna ta reda på vad som passar.

A
Ö Ölbryggarn skrev:
Hej,

Har en äldre Klippo från 2005 och skulle behöva veta artikelnr på drivrem samt två av lagren som sitter under kåpan. Modellen har beteckningen K05630 men jag hittar inte denna någonstans. Sidor som t.ex Reservdelar.se (eller vad dom nu heter) samt Husqvarna ser endast ut att ha sprängskisser till nyare modeller från 2009. En väsentlig skillnad är t.ex att drivningen sitter på det andra framhjulet på de äldre varianterna så jag vågar inte chansa med att köpa delar till en nyare Excellent S (kanske fegt?). I vilket fall, med lite tur kanske det finns någon här som vet hur jag får tag på sprängskisserna?
lagret heter skf 6201 2rs.
Exploded view diagram of Klippo lawnmower parts from a manual, referencing SKF 6201 2RS bearing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1471.
skf 6201 2rs

Redigerat:
  • Gilla
Blyben och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
lagret heter skf 6201 2rs.
[bild] 1471.
skf 6201 2rs
Men lysande, tusen tack! Får även napp på remmen, kanon.

• Gilla
1
  • Laddar…
Bronken
Bra jobbat. Är det från publika sidor eller ”egen samling” @Maskintok?

A
Bronken Bronken skrev:
Bra jobbat. Är det från publika sidor eller ”egen samling” @Maskintok?
publika.
Jag googlade på klippo lager..
Sedan kollade jag i mina böcker..
Och fick då samma nummer.. 1471..eller 14-71-1som det hette från början..

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
Ö Ölbryggarn skrev:
Men lysande, tusen tack! Får även napp på remmen, kanon.
Varsågod (y)

• Gilla
Raimo T
  • Laddar…
Anonymiserad 433451 skrev:
Varsågod (y)
kapar den här gamla tråden. Letar själv efter en sprängskiss för Excellent från 2005 (KO5610)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.