Snigeldymanit som exploderar??? Har du blandat den enligt instruktionen? Nu är jag ingen expert med de två tillfällen jag använt snigeldynamit så handlar det om en långsam process som tar flera dygn och absolut ingen explosion.

Det finns ju också eldriven alt. luftdriven Darda / Hulk.

Eldriven:
42153_1UGUR15GPDELD1451292716.jpg

• Gilla
Lyckatill
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Snigeldymanit som exploderar??? Har du blandat den enligt instruktionen? Nu är jag ingen expert med de två tillfällen jag använt snigeldynamit så handlar det om en långsam process som tar flera dygn och absolut ingen explosion.
Hej,

Vet inte vad det var men något gjorde att reaktionen kom fort, PET flaskan blev varm så jag slängde in den i boden för att inte hålla den i handen eller så, visste inte vad jag skulle förvänta mig. Nån minut senare hörde jag ett högt pys ljud i boden, öppnade efter en stund och flaskan hade skjutit ut ett STORT damm parti ut flaskan. Så en explosion var det väl inte men en kraftig raktion med nått mått av tryck. Hela boden var grå av damm haha :)

Tack alla som engagerade sig,

fick tag i 24mm spräckilar, tog 5 minuter så var stenen spräckt.

min slutsats: använd alltid kilar i första hand, då slipper man verkningstiden som är på snigeldynamit, plus att dynamiten är rätt dyr kontra kilarna. Köpte dem på fyndiqt 5st för 800spänn.

lycka till med era framtida projekt!

• Gilla
Myckling och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.