optimum
Har sett massor med infälda spottar (hallogen) under köksskåp.
Nu tänkte jag göra samma och såga in dem i täckskivan som ska sitta under skåpen samt fräsa ur några mm i undersidan av skåpet så får de platts.

Var sedan och kikade på spottar på en belysningsfirma och fann att det ska vara minst 30 mm fritt ovanför deras hallogenspottar.

Var hittar man spottar som går att fälla in helt i träskåp?
Och vad är max man kan ha för effekt?
(Vill inte start en brand)

mvh Roland

optimum
Inte utanpå, innfälda typ denna bild

finns ju spottar hide-a-lite med inbyggnadsmått på 19mm eller vad det är. hade jag till min hatthylla! men då måste du ju montera ner skåpen så du kan fräsa o borra en liten kanal för sladden till trafon. elbutik och elkedjan och fredells såg jag.

Jag ska utföra samma projekt.. Har köpt spottar som på elbutik.se (hide-a-light 1206) som kräver 22mm inbyggnadsmått. Tänkte köra med hålsåg i en täckskiva (16mm) och sen fräsa resterande i skåpet.. samt göra ett spår i det för kabeln. Sen hoppas jag kunna dra kabeln bakom väggskåpet och ha en dosa i taket där trafon sitter..
Hoppas planerna håller..  ;D

Såg att de gör ett liknande projekt i senaste "gör det själv"-tidningen..

Alternativet är ju att lägga täckskivan inuti skåpet...

optimum
Ja, det är så jag också vill göra. Har inte satt upp skåpen ännu och kan därför göra precis som behövs.

Men var hittar jag spottarna?
Och vilka då? (fabrikat, nummer)

mvh Roland

optimum
Sökte lite på "hide-a-lite" på elfirman www.elbutik.se på nätet och hittade en hel del.

Någon som har egen erfarenhet och vad valde du ?

mvh Roland

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.