Vi håller på att renovera vårt gamla hus och ska behålla befintligt tak i köket men skulle så gärna vilja ha spottar i taket. Har läst om baldakiner (spottar inbyggda i lådor ovanför köksskåpen), någon som har erfarenhet av detta? Eller finns det några andra alternativa sätt att göra det på? Ska man ha 220V eller transformatorer? Finns det några riktregler för mått gällande spottar, detta är en djungel för mig :eek: Är mycket tacksam för svar och bilder hur ni gjort i era kök.