Hej!
Har nu 12v spottar med g4 sockel i vilka vi brukar ha led lampor. Eftersom led lamporna passar så bra funderar jag på att byta spottarna - men till vad?
Det bör 4 spottar in toaletten och 120 lm (~15w) brukar vara lämpligt.
Spottarna är monterade indosor med Ø60mm. Befintliga lampor bygger totalt Ø90mm varför även de nya gärna går ha ungefär samma mått (så att vi slipper måla om taket).
Det sitter för övrigt en vanlig 12v 0-?w transformator där.
Några tips? Gärna spottar med låg förbrukning och lite värmeutveckling!