Okej detta är en annan trafffo från samma märke. Men den benämns som ett driftdon istället för enbart ”led-transformator”. Hur ser man på spec om den är en konstantström? Tog med min nuvarande för att

Eglomodellen jag hade innan verkar inte säljas någonstans

• Elektronisk transformator för LED, märkt "ZERO 70.2 VADSBØ", med teknisk specifikation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en Vadsbo dimbar LED-driver med tekniska specifikationer.
    Skapa konto
Det är fortsatt fel grejor du länkar till/köper.
Drivdonet/nätdelen/transformatorn ska vara märk "constant current type" och ge 300 mA. Detta kan du läsa på den gamla brunna enheten.

E etompau skrev:
Det är fortsatt fel grejor du länkar till/köper.
Drivdonet/nätdelen/transformatorn ska vara märk "constant current type" och ge 300 mA. Detta kan du läsa på den gamla brunna enheten.
Det är lite det jag upplever förvirrande hos en del återförsäljare. Vissa produkter har inte den benämningen som t.ex eglon på produkten i sig. Ett exempel är nedan variant från kjell ( dock 100A max) där den benämns som konstantström men det ej står på själva traffon

• Skärmklipp av en webbsida som visar en LED-transformator med beskrivning och två liknande produkter med hjärtsymboler för gilla-markeringar.
    Skapa konto
  • LED-transformator från Goobay, 12 W, slim, vit med teknisk specifikation på etikett, visas på en webbsida.
    Skapa konto
Här är en från malmbergs på hornbach som troligen definitivt är rätt och där det iallafall står med och med rätt Am

• Malmbergs LED-driver med teknisk information på etiketten.
    Skapa konto
Vildebill Vildebill skrev:
Det är lite det jag upplever förvirrande hos en del återförsäljare. Vissa produkter har inte den benämningen som t.ex eglon på produkten i sig. Ett exempel är nedan variant från kjell ( dock 100A max) där den benämns som konstantström men det ej står på själva traffon
Konstanstspänning är fel. Dessa enheter funkar ej till din spotlight.
Står det 12 V på enheten så kan du räkna med att den är av konstantspänningstyp.

Vildebill Vildebill skrev:
Här är en från malmbergs på hornbach som troligen definitivt är rätt och där det iallafall står med och med rätt Am
Ja nu ser det rätt ut.

J jonaserik skrev:
Inget fel i sig, i bland säger dom upp sig,
Nog tycker jag allt något är rejält fel om en elpryl går hädan med ett brännhål i ytterhöljet. :rolleyes:

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nog tycker jag allt något är rejält fel om en elpryl går hädan med ett brännhål i ytterhöljet. :rolleyes:
Klart det är ett fel, men så är det i elektronikens värld och händer, lika med allt som kan klassas som måndagsexemplar. Håller håller ej det är frågan.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Ja det är absolut inte bra att det blir så här varmt att kåpan smälter.
Det ser ut som belastningen har legat lite över vad drivdonet är specat för (6 W, 7 W belastning från spot

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nuså håller vi tummarna!

• Taklampa och dimbar LED-drivare på köksbänk inför installation.
    Skapa konto
Nu var det ljus igen!

• Tre nya fönster som släpper in ljus med utsikt över en trädgård och krukväxter på fönsterbrädan.
    Skapa konto
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.