1 840 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
spismöss
Någon som har tips på att förhindra möss från att komma in i spisen? Har en varmluftsspis som vid flera tillfällen blivit angripen av möss som har boat inuti spisen. Nu senast har det gått så långt att det börjar kännas tveksamt hurvida jag vågar fortsätta använda spisen. Kan inte se att några elkablar är uppätna men allt syns ju inte heller.
Oj, det låter illa! Jag skulle tro att bästa sättet är att hitta var de tar sig in i huset och försöka stoppa dem där. Och kanske att låta en elektriker göra en översyn av spisen.
Jag vet inte om sådanadär "ljudskrämmare" som ska skrämma bort mössen med hjälp av högfrekventa ljud verkligen funkar. Men kanske är det värt ett försök?
Jag vet inte om sådanadär "ljudskrämmare" som ska skrämma bort mössen med hjälp av högfrekventa ljud verkligen funkar. Men kanske är det värt ett försök?
Hur kommer de in? Vad är det för spis. Annars känns det som att sätta på spisen skulle klara av problemet...
mvh plexi
mvh plexi
Nja, tyvärr blir det nog svårt att hindra mössen från att ta sig in. Bor på landet i ett gammalt hus. Musfällan står gillrad för jämnan. En ljudskrämma har jag. Hurvida den fungerar eller inte vet jag inte men in kommer ju mössen.
Tyvärr är inte katt ett alternativ.
Det är en huskvarna dubbelugnsspis med varmluft (en inte helt billig sak att köpa ny).
Har varit i kontakt med huskvarna för att kontrollera ev. servicemöjligheter. Det verkar som om jag får ta ut en serviceman/-kvinna för att kontrollera spisens funktion.
Tyvärr verkar användandet av spisen inte avskräckande för mössen....
Får försöka fundera ut något skydd för själva spisen för att förhindra att mössen tar sig in där.
Tyvärr är inte katt ett alternativ.
Det är en huskvarna dubbelugnsspis med varmluft (en inte helt billig sak att köpa ny).
Har varit i kontakt med huskvarna för att kontrollera ev. servicemöjligheter. Det verkar som om jag får ta ut en serviceman/-kvinna för att kontrollera spisens funktion.
Tyvärr verkar användandet av spisen inte avskräckande för mössen....
Får försöka fundera ut något skydd för själva spisen för att förhindra att mössen tar sig in där.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden