2 713 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Spisfläkt + huvudbry
Hej
Ska montera en spiskåpa där det suttit en ett hederligt skåp och fläkt. Spiroröret som jag ska ansluta fläkten till är inte centrerat över spisen. Det kommer ca 15cm fel. Jag har funderat fram och tillbaka hur man ska få detta snyggt. Jag har tänkt att kapa 150mm spiroröret jämnt mot innertaket och ansluta flexslangen i denna. Det kommer alltså bli en böj in till kåpan. Hur kan jag täcka in detta lite snyggt.
Någon som har något annat tips?
Ska montera en spiskåpa där det suttit en ett hederligt skåp och fläkt. Spiroröret som jag ska ansluta fläkten till är inte centrerat över spisen. Det kommer ca 15cm fel. Jag har funderat fram och tillbaka hur man ska få detta snyggt. Jag har tänkt att kapa 150mm spiroröret jämnt mot innertaket och ansluta flexslangen i denna. Det kommer alltså bli en böj in till kåpan. Hur kan jag täcka in detta lite snyggt.
Någon som har något annat tips?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Och du har inte tillgång till att dra upp ett nytt rör genom taket och fixa taket där det gamla hålet fanns?
En fläktkåpa behöver ju en snygg helt vertikal anslutning för att bli snyggt.
Ett annat alternativ beroende på hur köket ser är att bygga ut och ned vid taket som på bilden nedan:

En fläktkåpa behöver ju en snygg helt vertikal anslutning för att bli snyggt.
Ett annat alternativ beroende på hur köket ser är att bygga ut och ned vid taket som på bilden nedan:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden