1 761 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
spis och ho i hörn
Jag frågade innan om möjlighet att ha ho och spis bredvid varandra och fick många bra motargument! Så det skippar jag med en gång.
Då återsår att ha ho eller spis i hörn. Jag har haft spis i hörs tidiagre och var inte överdrivet förtjust över det. Tycker inte om det extra djupet.
Men jag vill höra era synpunkter på detta också. Vilket är är att föredra ho eller spis i hörn?
Och hur gör man med spriskåpan - funkar det i ett hörn med de moderna fria kåporna?
Då återsår att ha ho eller spis i hörn. Jag har haft spis i hörs tidiagre och var inte överdrivet förtjust över det. Tycker inte om det extra djupet.
Men jag vill höra era synpunkter på detta också. Vilket är är att föredra ho eller spis i hörn?
Och hur gör man med spriskåpan - funkar det i ett hörn med de moderna fria kåporna?
I vårt nya kök så kommer vi att ha spisen i hörnet. Nackdelen som jag ser det är främst att det blir en enmansspis, det blir svårt att komma åt att vara fler som rör i stekpannan. Det gör väl oftast inte så mycket men vi har flera hjälpsugna barn så det är lite synd men det får bli så ändå, bästa lösningen vi lyckats komma fram till.
Fläkt och det extra djupet borde inte vara något problem. Vi kommer att bygga bort hörnet genom att bygga upp en väggsnutt precis i hörnet. Då kan man använda en vanlig vägghängd fläkt och man slipper också 90-gradersvinkeln bakom hällen.
Fläkt och det extra djupet borde inte vara något problem. Vi kommer att bygga bort hörnet genom att bygga upp en väggsnutt precis i hörnet. Då kan man använda en vanlig vägghängd fläkt och man slipper också 90-gradersvinkeln bakom hällen.
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
När vi byggde om i köket satte vi diskhon i hörnet, och det var en av de bästa förändringarna vi är mest nöjda med. Fördelar:
- Det blir en plats bakom hon där det kan ställas ett diskställ. Funkar väldigt bra för grytor mm som inte diskas i maskin.
- Vanligtvis förlorar man en del plats i underskåpen vid hörnor. Vi valde att inte ha ett underskåp i hörnan, utan köpte endast en extra lucka (skåpet har alltså de vanliga väggarna och de intilliggande skåpstommarna som väggar). Att fixa gångjärnen och extra stöd för bänkskivan var lite trixande, men det gick bra. Fördelen med denna lösning är att det blir ett förhållandevis stort skåp under diskbänken där det finns plats tomglas, läskbackar, påsar mm.
- Det blir en plats bakom hon där det kan ställas ett diskställ. Funkar väldigt bra för grytor mm som inte diskas i maskin.
- Vanligtvis förlorar man en del plats i underskåpen vid hörnor. Vi valde att inte ha ett underskåp i hörnan, utan köpte endast en extra lucka (skåpet har alltså de vanliga väggarna och de intilliggande skåpstommarna som väggar). Att fixa gångjärnen och extra stöd för bänkskivan var lite trixande, men det gick bra. Fördelen med denna lösning är att det blir ett förhållandevis stort skåp under diskbänken där det finns plats tomglas, läskbackar, påsar mm.
Klicka här för att svara