4 051 läst ·
14 svar
4k läst
14 svar
Spindlar!
Hade så jävla mycket spindlar på huset förra sommaren, tänkte slippa det i sommar. Givk och sprejade med insektsspray på kbällarna men ändå drösvis av stora feta spindlar man får takt i ansiktet när man går ut genom altandörren eller går runt husknuten på kvällen. Hittat olika mindre firmor som erbjuder spindelbekämpning. Tex https://www.spindelsanering.com/post/fa-bort-spindlar-utomhus
De anger inte så noga vad de använder för medel. Är det någon skillnad mot vanlig insektsspray man köper på trädgårdsaffären? Annars kan jag ju lika gärna köpa sådant för pengarna och göra det själv.
De anger inte så noga vad de använder för medel. Är det någon skillnad mot vanlig insektsspray man köper på trädgårdsaffären? Annars kan jag ju lika gärna köpa sådant för pengarna och göra det själv.
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Bor du nära vatten? Eller fuktigt med mycket flygande insekter?
Bor i villaområde stadsnära utan omgivande vattendrag. Ganska torrt klimat och inte mer flygande än nån annanstans. Mailade anticimex och de säger att dem inte kab göra något då spindlar inte är skadedjur, kontentan verkar vara typ "trist för dig, men oavsett hur sugigt det är så tänker vi inte hjälpa dig".Manganbangan skrev:
Måste finnas andra med samma problem? Det är verkligen extremt mycket spindlar!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Men om mycket spindlar ska kunna överleva så måste det ju finnas mycket mat till dem. Det är kanske vettigare att försöka hålla nere antalet av de insekter de äter i stället. Det blir ju inte så trevligt för er om ni byter spindlarna mot mängder med mygg eller flugor.
Hej
Vi lyckades få bort spindlarna, galet mycket här med. Min man köpte insektsmedel, tror det var mot krypande insekter på Granngården.(? han kommer inte heller ihåg) Han sprutade väldigt ihärdigt, varje dag. Under takutskottet (utomhus alltså)där de hade bon men det största resultatet var när han upptäckte att spindlarna på kvällen sprang ned i gruset runt fasaden och han sprutade där. Förra sommaren hade vi "normalt" med spindlar och sprutade inget alls. Spännande att se hur vi får det i år. Lycka till
Vi lyckades få bort spindlarna, galet mycket här med. Min man köpte insektsmedel, tror det var mot krypande insekter på Granngården.(? han kommer inte heller ihåg) Han sprutade väldigt ihärdigt, varje dag. Under takutskottet (utomhus alltså)där de hade bon men det största resultatet var när han upptäckte att spindlarna på kvällen sprang ned i gruset runt fasaden och han sprutade där. Förra sommaren hade vi "normalt" med spindlar och sprutade inget alls. Spännande att se hur vi får det i år. Lycka till
Kurlakarl: Har ni belysning på fasaden?
Skönt att höra att det kan funka! Jag har också använt Neudorffs mot krypande insekter. Dem dör ju direkt. Men lite läbbigt att spruta så mycket giftF fikonstina skrev:Hej
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Ja hur skulle det se ut om Anticimex sprutade husfasader med gift? Jag träffar en del husägare i mitt yrke. Många som bott med trädgårdar nära vatten har haft mycket spindlar, därav frågan. De har dragit av fasaderna med sopborstar för att rensa nätet. Kanske ger spindlarna upp/dör till slut?K kurlakarl skrev:Bor i villaområde stadsnära utan omgivande vattendrag. Ganska torrt klimat och inte mer flygande än nån annanstans. Mailade anticimex och de säger att dem inte kab göra något då spindlar inte är skadedjur, kontentan verkar vara typ "trist för dig, men oavsett hur sugigt det är så tänker vi inte hjälpa dig".
Måste finnas andra med samma problem? Det är verkligen extremt mycket spindlar!
Hur har du det med djurbalansen? Har du fågelholkar uppe? Talgoxar tex dammsuger precis alla skrymslen och vrår på huset efter insekter och spindlar året runt.
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Försöker sätta mig in i hur det är. Ingenting kan få mig att dansa fuldans och vifta med armarna lika mycket som när man får spindenväv i ansiktet.
Har hört att doften av citron ska göra underverk mot spindlar.
Har hört att doften av citron ska göra underverk mot spindlar.
Manganbangan skrev:
Citron mot odjur, bikarbonat som propplösare och liknande mulle-trick lämnade jag redan för många år sedan.Manganbangan skrev:
Produkter som diskuteras: "propplösare"
Fettlösare Mudin Express 1 liter Norenco
Löser upp fett, olja, hår och slam
299 kr inkl moms
Läs mer
Tror också absolut på fågelholkar! Men upp med dem illa kvickt för nu kommer fåglarna i drivor.
https://sverigesradio.se/artikel/7015699
Det finns spindelsaneringsföretag som sprayar fasader. Har bekanta som har gjort det med mycket bra resultat = inga spindlar. De upprepar det vartannat år.
Vet dock ej hur giftigt det är men bekanta har spindelfobi.
Det finns spindelsaneringsföretag som sprayar fasader. Har bekanta som har gjort det med mycket bra resultat = inga spindlar. De upprepar det vartannat år.
Vet dock ej hur giftigt det är men bekanta har spindelfobi.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden