Använde förmplyfa när jag gjorde mitt förråd.
Man behöver nog inte limma men jag gjorde det plus att jag frog alltihopa med ankarskruv.
Storleksmässigt så räknade jag aldrig på det utan vi tog den playwood vi hade och fördelade ut den så att det blev så lite spill som möjligt
 
Plyfa på båda sidor.
Väsentligt större bitar än spikplåtar.
Ju tjockare plyfa desto bättre.
 
Tänker mig 12/15 mm plywood? Tänker även träskruv och lim (Om det räcker? ). Men vilken plywood? Byggplywood eller konstruktionsplywood, om man oljar eller släpper limmet efter efter en tid?
 
Redigerat:
Till en utbyggnad på ett tidigare hus så byggde jag takstolarna själv.
7m spännvidd, klassisk W-design, 170x45 både som över och underliggare.
Jag skarvade med 15mm plywood, trälim och spikpistol.

Exempelbild:
takstolar.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bjorn Blomqvist1 och 7 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.