1 673 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Spikpistol EL
Jag är på gång och ska köpa spikpistol och har bestämt mig för att det är en el-pistol jag vill ha. Just nu står det mellan Hikoki NR1890DBCL eller Senco F-35XP.
Jag kommer använda den till stomspikning och panel mestadels.
Någon med erfarenhet som har åsikter om dessa två modeller eller har tips på andra maskiner?
Jag kommer använda den till stomspikning och panel mestadels.
Någon med erfarenhet som har åsikter om dessa två modeller eller har tips på andra maskiner?
Jag har inte testat alla de där pistolerna, men jag gjorde en ordentlig grävning på internet innan jag till slut bestämde mig för Milwaukee M18, i mitt fall för plastbandad 21-graders pga användning i fuktiga miljöer och att jag har en massa spik och 2 andra pistoler för 21-graders. Jag har testat batteripistolen, och den är stark, snabb och oväntat tung. Den kommer att fungera bra. Men batteripistoler är betydligt tyngre än luftpistolerna.
Har en Hikoki NR1890DBRL, alltså likadan som den du tittar på fast för 21gradig spik.
Har funkat klockrent, snabb och kraftfull, lite tung kanske, jag hade en Hitachi NR90GR (gas-pistol) innan och den var inte helt lätt den heller..
Har funkat klockrent, snabb och kraftfull, lite tung kanske, jag hade en Hitachi NR90GR (gas-pistol) innan och den var inte helt lätt den heller..
Tack för svar
Vad är orsaken till att ni valt 21 grader och inte 34 ?
Vad är orsaken till att ni valt 21 grader och inte 34 ?
Klicka här för att svara