5 763 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Spika genom underlagspapp
Tack för förklaringen.
Undrar då;
Om man råkat spika pappen, kan man då innan plåten läggs på stryka på ngn massa på spiken och på så sätt undvika ev problem eller måste man lägga om pappen.
(Frågar för att vi spikat papp på vårt garage där det så småningom ska läggas plåt.)
Undrar då;
Om man råkat spika pappen, kan man då innan plåten läggs på stryka på ngn massa på spiken och på så sätt undvika ev problem eller måste man lägga om pappen.
(Frågar för att vi spikat papp på vårt garage där det så småningom ska läggas plåt.)
Kan ju säga som så att det inte var länge sedan dom bestämde att det inte fick vara synliga spik i pappen vid bandtäckning. Har brutit bort många bandtäckningar och aldrig varit med om att det blivit nåt rostangrepp vid spiken. Isf skulle man inte få ha klammer till plåtarna heller? Men däremot som sagt innan ska man vara noga med att man spikar i spiken ordentligt, för det kan bli märken om man går på det efteråt.
Kan tillägga att jag alltid använder dold spikning med klisterremsa eftersom det är lika enkelt det som utan. Men sen är det inte hela världen om du behöver dubbelspika vid nock osv.....
Kan tillägga att jag alltid använder dold spikning med klisterremsa eftersom det är lika enkelt det som utan. Men sen är det inte hela världen om du behöver dubbelspika vid nock osv.....
Klicka här för att svara