Har kikat lite på en Synology NAS men har massor av gamla PCs liggande som jag kan köra istället så snålheten tar över :cool:

Vill spela in med en gratis programvara från 1-2 usbkameror samt en Foscam IP kamera.
Låta den spela in vid rörelse, max låta den få 100GB till alla kameror.

Ispy verkar vara en trevlig programvara eller har ni andra förslag?
 
Ispy är rätt trevlig, förnärvarande kör jag BlueIris som också är bra. Nackdelen med ispy är månadskostnaden.
 
Nilsson2 skrev:
Ispy är rätt trevlig, förnärvarande kör jag BlueIris som också är bra. Nackdelen med ispy är månadskostnaden.
Ispy är ju gratis eller vad har jag missat?
 
Nilsson2 skrev:
Ispy är rätt trevlig, förnärvarande kör jag BlueIris som också är bra. Nackdelen med ispy är månadskostnaden.
Nu hittade jag. Remote funktionen behöver jag inte. Kan nå min IP camera på annat sätt. Det går ju för övrigt att remota in på maskinen som sköter inspelningen och se det den vägen också så lösningar finns :)

iSpy is free to use locally. You can add as many cameras as you like. Secured remote access, SMS, Twitter, email alerts and mobile device access require a subscription or a one-off payment (it costs us $ to provide it). You can recharge your SMS credits at any time.*
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.