Hej!

Är det någon som har en sådan vattenrenare hemma som kan kolla vad det är för spec på adaptern? Vi behöver veta vilken ampere den jobbar med, vi måste köpa en ny eftersom vi inte fick med rätt adapter när vi köpte begagnat.

Hej!

Jag frågade Hague i USA som hänvisar till JMS som inte vill svara på frågan utan vill kränga en ny adapter för 800:-…

Jag tänkte köpa en generisk adapter med flera pluggar och med ett watt-tal som borde räcka till. Det som kan vara knepigt är polariteten I adaptern. Någon kunnig här som kan svara på om grejerna pajar om polariteten är fel eller om de bara inte fungerar?

Bästa svaret

Hmm, har ingen själv men artikelnr i manualen 93245 säger att det är en 12Vac på 6w. Står dock inte vad det är för plug på adaptern.

Smart! Så långt som att söka på artikelnumret tänkte inte jag…

Då är styrkan på adaptern klar, jag har dock inte sett något om polaritet på de bilder som finns.

J JanneMo skrev:
Smart! Så långt som att söka på artikelnumret tänkte inte jag…

Då är styrkan på adaptern klar, jag har dock inte sett något om polaritet på de bilder som finns.
Ac= växelström så ingen polaritet

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Ok, så adaptern växlar bara ned 230 V till 12 V?

Linjärtransformator, dvs den gamla typen av väggadapter som vägde lite mer. Dessa hade bara en stor 50Hz 230V till 12V järnkärnetrafo i sig och ingen sekundär likriktning eller stabilisering.

Ok, tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.