Jo jag ska bytta alla fönster i huset och har fastnat för detta , inne på det just nu men har inte bestämt förstås.
https://www.sparfonster.se/dreh-kipp-foenster/

Dreh kippfönster från Sparfönster, det är sådana fönster man öppnar vanligt sidohängt samt även uppåt.

Jag har stött på sådana i Österrike, Luxemburg och Spanien och tyckt att de är så himla bra.

Kan ni hjälpa mig med för och emot sådana fönster, samt för och emot Sparfönster?
Håller de leveranstider och kvalitet?
 
Jag har nyligen köpt 6 glidhängda trä/alu från Sparfönster, har inte satt upp dem än men är änsålänge nöjd - det enda jag upplever som skillnad är att de inte är förborrade för karmskruv(men borra med karmskruvborr 14/5 tror jag inte ska bli något större bekymmer).

Drehkipp/sidhängda/inåtgående hade jag i mitt förra hus(satte inte in dem själv) - smidigt om man vill ha myggnät uppsatt på utsidan om sommaren då man fortfarande kan komma åt handtag att stänga/öppna utan att behöva fiffla undan myggnätet. Öppnar man bara upptill behöver man inte flytta på blommkrukor på fönsterbänken.
 
Ägare av www.sparfonster.se är samma som Elitfönster - INWIDO AB. Vridfönster som säljes via Sparfönster tillverkars i Polen.
 
  • Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
S
lagom2 lagom2 skrev:
Ägare av www.sparfonster.se är samma som Elitfönster - INWIDO AB. Vridfönster som säljes via Sparfönster tillverkars i Polen.
Mina fönster jag fick hem i våras kommer från Estland.
 
Jag har köpt och monterat tre sidohängda sparfönster. Priset strulade så jag har även haft kontakt med deras serviceavd. Mycket tillmötesgående och de redde upp allt och skickade fönstren på pall, förpackade lika bra eller lika dåligt som andra fönsterleverantörer, inget skadat. Rekommenderas.
 
  • Gilla
Sommarstugelivet och 1 till
  • Laddar…
Det blev Outlinefönster från Hornbach för mig tillslut. Fasta och vridfönster.
 
  • Gilla
Sommarstugelivet
  • Laddar…
S SvanteC skrev:
Mina fönster jag fick hem i våras kommer från Estland.
Sparfönster har sin fabriker i Estland och Polen, iallafall enligt deras kundtjänst som jag haft kontakt med i veckan.
 
  • Gilla
Don-T
  • Laddar…
Annaeriksso Annaeriksso skrev:
Det blev Outlinefönster från Hornbach för mig tillslut. Fasta och vridfönster.
hur upplever du kvaliteten på outline?
 
Sommarstugelivet Sommarstugelivet skrev:
hur upplever du kvaliteten på outline?
Mina outline vridfönster och altandörrar är skrotfärdiga efter endast 10 år
 
J J Vos skrev:
Mina outline vridfönster och altandörrar är skrotfärdiga efter endast 10 år
oj! Sparfönster verkar ha garanti på 15 år iallafall
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.