P PerOF #1 Medlem · Stockholm · 337 inlägg 9 aug 2024 08:13 PerOF Medlem Stockholm 337 inlägg 9 aug 2024 08:13 #1 Jag har sparat en gammal burk med fasadfärg av typen silikat. Färgen täcks av ett lager med klart vatten, som är vattenglas uppfattar jag. När jag blandar om färgen och målat på en gipskiva torkar färgen och blir hård. Duger detta att måla med? #silikatfärg
Jag har sparat en gammal burk med fasadfärg av typen silikat. Färgen täcks av ett lager med klart vatten, som är vattenglas uppfattar jag. När jag blandar om färgen och målat på en gipskiva torkar färgen och blir hård. Duger detta att måla med?
P peroande #2 Medlem · Uppsala · 921 inlägg 9 aug 2024 09:31 peroande Medlem Uppsala 921 inlägg 9 aug 2024 09:31 #2 Om färgen luktar normalt, har normal konsistens och torkar som den ska så skulle jag använda den. Jag har använt tio år gammal färg utan problem.
Om färgen luktar normalt, har normal konsistens och torkar som den ska så skulle jag använda den. Jag har använt tio år gammal färg utan problem.