Jag har sparat en gammal burk med fasadfärg av typen silikat. Färgen täcks av ett lager med klart vatten, som är vattenglas uppfattar jag. När jag blandar om färgen och målat på en gipskiva torkar färgen och blir hård. Duger detta att måla med?
 
Om färgen luktar normalt, har normal konsistens och torkar som den ska så skulle jag använda den. Jag har använt tio år gammal färg utan problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.