Hur rengör ni filtersäcken till spånsugen?
 
inget svar på frågan kanske men jag använder sopsäckar i plast istället så slipper man tömma ur med damm som yr runt överallt.. ;)om ni menar den säck som spånet kommer ut i dvs.
 
Jag brukar skaka och slå på den när den sitter på plats med jämna intervaller. Sedan kan du ta loss den och vända ut och in på den och skaka den utomhus, men den är nog bara en kortvarig effekt då den snabbt får en ny dammlager.
Men om jag ska vara ärlig så blir det nog mest skaka/slå på den när den sitter på plats.
 
AndersS skrev:
Jag brukar skaka och slå på den när den sitter på plats med jämna intervaller. Sedan kan du ta loss den och vända ut och in på den och skaka den utomhus, men den är nog bara en kortvarig effekt då den snabbt får en ny dammlager.
Men om jag ska vara ärlig så blir det nog mest skaka/slå på den när den sitter på plats.
Jag gör likadant, men brukar komplettera med en mattpiska. Ett tips är att inte damma av den när grannen i lä hänger upp tvätt. ;)
 
Johan Gunverth skrev:
Jag gör likadant, men brukar komplettera med en mattpiska. Ett tips är att inte damma av den när grannen i lä hänger upp tvätt. ;)
....eller lackar båten ;D

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen ::)
 
Påsen blir som ny i tvättmaskinen.
 
Ah tack för alla svar.

Ingen risk att den krymper i tvätten då? ::)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.