Hej!
Hur ska jag göra för att tapeten inte ska spricka i skarvarna mellen spånskivorna?

Limma med glasfiber remsa och spackla

Tack.Men det har jag prövat men det spricker ändå

villket spackel ska jag använda? Någon har sagt att man ska måla på glasfiber remsan innan man sätter upp tapet!

Gips ska du ha, inte spånskiva om du ska tapetsera

Handin skrev:
villket spackel ska jag använda? Någon har sagt att man ska måla på glasfiber remsan innan man sätter upp tapet!
måla kanske hjälper men spånskiva är inget bra underlag för tapet

Början av 80 talet så använde man spånskivor, så det har jag i hela huset. Då får jag ta bort den gammla tapeten och måla i stället. Den tapeten som sattes upp när det var ny byggt höll säkert i 15 år och inga sprickor i skarvarna. Suck

Förutom att det är värdelöst som underlag är ju spånskivor brandfarliga så gipsa väggarna (och tak) skapar inte bara bättre underlag utan även ett säkrare hem.

Handin skrev:
Början av 80 talet så använde man spånskivor, så det har jag i hela huset. Då får jag ta bort den gammla tapeten och måla i stället. Den tapeten som sattes upp när det var ny byggt höll säkert i 15 år och inga sprickor i skarvarna. Suck
Jamen om det hållit i 15 år och när du sedan pillar med det så håller det inte längre!!??

Har du använt annat material ? Annat lim? Annat spackel? Andra klisterremsor?

Glasfiberremsor klarar inte spånskivor använd pappers istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.