Varför fortsätter du att prata strunt om detta när du vid flera tillfällen fått förklarat för dig vilka metoder som tillverkare och bransch rekommenderar?A AG A skrev:
Glasfiberremsan borde alla ha slutat med för länge sedan.
Pappremsa kan antingen limmas eller spacklas. Spacklar du in den ska du använda speciellt spackel för det.
Läs YBG. Igen.
https://www.gyproc.se/sites/gypsum.nordic.master/files/gyproc-site/BroschyrerSE/YBG-Nr7.pdf
even med Takgips med fasade kanterna ?MathiasS skrev:
Varför fortsätter du att prata strunt om detta när du vid flera tillfällen fått förklarat för dig vilka metoder som tillverkare och bransch rekommenderar?
Pappremsa kan antingen limmas eller spacklas. Spacklar du in den ska du använda speciellt spackel för det.
Läs YBG. Igen.
[länk]
Jag har testat både att spackla och limma remsor . Jag är kass på att spackla remsor så jag limmar alltid nuförtiden och det har alltid funkat finfint. Enda är väl att detta lite extra torktid men det gör inget för mig .MathiasS skrev:
Varför fortsätter du att prata strunt om detta när du vid flera tillfällen fått förklarat för dig vilka metoder som tillverkare och bransch rekommenderar?
Läs YBG. Igen.
[länk]
Så limma har alltid funkat för mig.
Däremot har glasfiberremsor inte funkar bra för mig, där har det blivit sprickor
Ja de är ju inte tänkta att användas på det sättet men att bara fylla spåret med spackel och sedan inget upp på pappret, därefter limma är nog det som har bäst förutsättningar att lyckas.O okaenrique skrev:
För att det ska se bra ut i släpljus behöver du ju som sagts tidigare bredspackla väldigt brett runt alla skarvar.
Hörrödu! Varför i hela friden ska JAG stå till svars, för att DU hävdar att en produkt inte fungerar. Tänker du efter lite så är det nog snarast du som skulle ställas till svars, och bevisa att glasfiberremsan inte fungerar. Kom nu bara inte med någon källa på att pappremsan förespråkas. Det bevar inte att glasfiberremsan inte fungerar.MathiasS skrev:
Läs YBG. Igen.
[länk]
Vidare har du aldrig varit annat än otrevlig och dryg. Så varför skulle jag då vara så snäll och hjälpsam och förklara något för dig. Vidare har jag sedan länge förstått att du bara bestämt dig för att tycka att pappremsan är "allsaliggörande". Du är inte tillräckligt intelligent för att tänka förnuftigt och självständigt. Gjorde eu det, så hade du förstått hur en armeringsremsa fungerar, och att både papp och glasfiber är alldeles för klena för att hålla emot rörelserna i ett hus. Att hävda att papp är starkare, är ungefär som att bråka om det är säkrast att använda toppluva eller keps, när man åker moped.
Jag har hela tiden hävdat att papp och glasfiber fungerar lika bra. Bara att glasfiber generellt anses lättare för amatörer. Vad är det som är så otroligt provocerande med den åsikten?
Jag tycker det då är mer provocerande att, som du, hävda att en bra produkt inte fungerar/är mycket dålig.
Jag kör alltid mikrolitremsa/fiberremsa som jag limmar med vävlim. Har aldrig fått en spricka.
Du ska stå till svars då det är du som påstår något som inte är branschstandard och som tillverkare inte håller med om. Jag påstår ingenting utan hänvisar bara till vad tillverkare och YBG säger och därmed finns inget mer att bevisa.A AG A skrev:Hörrödu! Varför i hela friden ska JAG stå till svars, för att DU hävdar att en produkt inte fungerar. Tänker du efter lite så är det nog snarast du som skulle ställas till svars, och bevisa att glasfiberremsan inte fungerar. Kom nu bara inte med någon källa på att pappremsan förespråkas. Det bevar inte att glasfiberremsan inte fungerar.
Vidare har du aldrig varit annat än otrevlig och dryg. Så varför skulle jag då vara så snäll och hjälpsam och förklara något för dig. Vidare har jag sedan länge förstått att du bara bestämt dig för att tycka att pappremsan är "allsaliggörande". Du är inte tillräckligt intelligent för att tänka förnuftigt och självständigt. Gjorde eu det, så hade du förstått hur en armeringsremsa fungerar, och att både papp och glasfiber är alldeles för klena för att hålla emot rörelserna i ett hus. Att hävda att papp är starkare, är ungefär som att bråka om det är säkrast att använda toppluva eller keps, när man åker moped.
Jag har hela tiden hävdat att papp och glasfiber fungerar lika bra. Bara att glasfiber generellt anses lättare för amatörer. Vad är det som är så otroligt provocerande med den åsikten?
Jag tycker det då är mer provocerande att, som du, hävda att en bra produkt inte fungerar/är mycket dålig.
Det står dig fritt att tycka att det ena eller det andra fungerar precis lika bra men då ska det presenteras just som ditt tyckande och inte vedertagen fakta (eftersom det bevisligen är fel).
Det är tio år sedan man slutade kalla glasfiberremsa för fackmannamässigt utförande.
Hahaha. Det handlar om en liten jäkla glasfiberremsa till spackling😆. Men för dig är det tydligen på liv och död.MathiasS skrev:
Du ska stå till svars då det är du som påstår något som inte är branschstandard och som tillverkare inte håller med om. Jag påstår ingenting utan hänvisar bara till vad tillverkare och YBG säger och därmed finns inget mer att bevisa.
Det står dig fritt att tycka att det ena eller det andra fungerar precis lika bra men då ska det presenteras just som ditt tyckande och inte vedertagen fakta (eftersom det bevisligen är fel).
Det är tio år sedan man slutade kalla glasfiberremsa för fackmannamässigt utförande.
Tja, alla är vi olika😂