Hejsan.

Skulle behöva lite hjälp o åsikter om hur jag ska göra vi elementen.

Som ni ser på bilderna så har färgen släpt en del och jag har tagit bort det som
är löst. Ska jag nu spackla eller finns det ngt annat bra sätt?

Jag kan ju inte tabort elementen eftersom att det är vattenburet o helt enkelt blir för jobbigt! =)
Vad målar jag sedan elementen med för färg?

Ngn som har förslag?

Mvh
Niklas

• Resize_of_P1010005.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2

• Resize_of_P1010006.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan bara svara på en av frågorna, men jag har sett elementfärg på tex Hornbach så det lär finnas överallt!

Hoppas du får mer utförliga svar av de andra här! ;)

Du har ju redan skrapat bort lös färg det är bra.Sen mattar du ner ytan som ska målas med ex 120 slippapper.Därefter grundar du allt med en snickerigrund sen kan du spackla ev hålligheter etc.Slipa och grunda på spacklet annars kan det bli matta fläckar där du spacklat.Sen målar du färdigt snickerierna inklusive elementet med snickerifärdigfärg tex VMILL (Alcro) det behöver inte vara nån speciell färg på elementet.DONE.... Hoppas att det går bra

fritteh skrev:
Du har ju redan skrapat bort lös färg det är bra.Sen mattar du ner ytan som ska målas med ex 120 slippapper.Därefter grundar du allt med en snickerigrund sen kan du spackla ev hålligheter etc.Slipa och grunda på spacklet annars kan det bli matta fläckar där du spacklat.Sen målar du färdigt snickerierna inklusive elementet med snickerifärdigfärg tex VMILL (Alcro) det behöver inte vara nån speciell färg på elementet.DONE.... Hoppas att det går bra
skulle nog rekomendera en lösningsmedelsbaserad grundfärg ;) men som sagt gör med typ snickerifinnish.
Skillnaden mellan sk elementfärg och annan plastfärg är marginell till skillnad mot priset.

Hej

Alcros V-Mill. Alltså en blank el. Halvblank termoplastikst (dvs. ej blockningsfri)
akrylatlatexfärg för trä... På ett element?
Mindre lämpligt. Men bakom elementet går det bra.

Kör med element el. lackfärg. Akrylat el. alkyd.

/Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.