Renoveringsnovis
· Stockholm
· 646 inlägg
Jag tog bort en bröstpanel som var limmad på en gipsvägg. Det mesta av limresterna stannade på väggen men vissa limremsor följde med panelen och drog då med sig både färgen och kartongen på gipsskivan (se bilder).
Hur gör jag nu för att det ska bli snyggt när jag målar om väggen:
- Går det att spackla trots att kartongen är borta? Ska jag börja med att skära bort löst sittande färg/kartong? Något speciellt spackel jag ska ha?
- Går det att slipa bort övriga limrester utan att skada/slipa bort kartongen? Hur?
Tacksam för hjälp!
Hur gör jag nu för att det ska bli snyggt när jag målar om väggen:
- Går det att spackla trots att kartongen är borta? Ska jag börja med att skära bort löst sittande färg/kartong? Något speciellt spackel jag ska ha?
- Går det att slipa bort övriga limrester utan att skada/slipa bort kartongen? Hur?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tacksam för hjälp!
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 646 inlägg
Tack för svar! Jag bör alltså använda vanligt sandspackel?
Jag tänkte slipa bort limresterna med min multimaster, ser ni någon risk med det?
Jag tänkte slipa bort limresterna med min multimaster, ser ni någon risk med det?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 646 inlägg
Det kanske inte syns på bilderna men limmet sticker ut 2-3mm så det blir nog till att slipa bort det värsta även om jag ska bredpackla, annars blir det väldigt mycket spackel!?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Spackla gipsvägg som är ojämn vid reglar.
Färg, Måla & Tapetsera -
Måste man spackla hörn på gipsvägg med försänkning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Nytt kök mot gipsvägg - behövs det målas/spacklas?
Kök -
Spackla mellan gipsvägg och tegelvägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Bredspackla gipsväggar och betongväggar.
Färg, Måla & Tapetsera