4 640 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Spackeltråg / spackelbytta
Hej alla!
Jag har tittat en del på amerikanska snickar-youtube, bland annat Vancouver Carpenter (exempelvis denna video:
). Där har jag sett att de använder en slags bytta att ha spackel i. Det ser väldigt smidigt ut och jag skulle gärna testa att använda en, men det verkar inte finnas att få tag på öht i sverige.
Någon som har hört talas om denna och om den existerar på svenska marknaden?
Om den inte existerar kan jag inte annat än undra varför det är på det sättet. Jag har svårt att tro att vi svenskar ska ha kommit på något överlägset sätt att spackla
Jag har tittat en del på amerikanska snickar-youtube, bland annat Vancouver Carpenter (exempelvis denna video:
Någon som har hört talas om denna och om den existerar på svenska marknaden?
Om den inte existerar kan jag inte annat än undra varför det är på det sättet. Jag har svårt att tro att vi svenskar ska ha kommit på något överlägset sätt att spackla
Jag och proffsmålare jag tittat på brukar ha en stor spackelspade där man har extra spackel och samtidigt kan skrapa av den lilla spackelspaden på. Verkar fungera på samma sätt som hans bytta.
Han säger precis i början att spackel i hink inte funkar utan han vill blanda själv, mao så behöver han något att blanda i, därav lådan. I Sverige är vi antingen smartare eller latare men vi använder redan färdigt spackel så lådan behövs inte utan vi kör med spacklar som torde vara mer ergonomiska jämfört med lådan för att ha något att stryka av avjämnande spackel mot.
Klicka här för att svara