Kaklar köket 15x15cm å har förut använt kakellim. Har en lika stor lättspackelburk och lyckades denna gång ta fel. Har således satt upp 14st kakelrutor med lätt handspackel. Frågan är kommer det att hålla i längden? Kaklet verkar sitta fast bra.

• Vägg med vita kakelplattor 15x15 cm felaktigt uppsatta med handspackel istället för kakellim.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du tur sitter det en stund, dock verkligen inget jag skulle rekommendera att använda till nån.

Mikael_L
Plattor som sitter med lätt hand borde vara rätt lätta att få bort, så jag skulle nog ta loss de där 14 plattorna.

Samtidigt får jag inte bort dem med mina händer så de verkar sitta riktigt hårt. Varför skulle de lossna framöver om de nu sitter så pass hårt nu?

Var försiktig med vatten när du fogar då det är vattenlösligt.

Varför?? Tvättar du bilen med målarfärg?

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Varför?? Tvättar du bilen med målarfärg?
Vad menar du?

Ok de va väl en lite onödig kommentar men lätt hand är ju ett spackel för tex gips och kommer i dom skikttjocklekarna inte att torka så för eller senare kommer din plattor lossna känns mest dumt att försöka sätta i spackel när man kan köpa fix typ överallt

Om du läste så såg du att jag har fix/kakellim hemma men tog fel burk. Har suttit några veckor när jag upptäckte det å det sitter så pass hårt att jag inte får bort plattorna med mina händer trots att jag kan sticka in fingertopparna från sidan. Lutar åt att jag chansar :)

Ok den raden missade jag och har det suttit så länge och verkar sista fast så är det nog bara låta det va mvh andreas

S
Har du fogat redan? Där har du ett riskmoment eftersom spackel löses upp av vatten.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.