2 150 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
SP Helglasad parfönsterdörr
Hej!
Vi har precis renoverat fasaden på huset och satte då in SP fönsters helglasade pardörr.
Jag har lyckats lista ut man måste hålla upp handtaget när man låser för att dörren ska gå att låsa, men jag måste ta i med båda händerna och pressa upp handtaget för att få dörren att hamna i låst läge.
Jag förutsätter så klart det inte ska vara så här men efter kontakt med SP så säger de att det troligen är monteringen som är fel, men jag har kollat och kan inte se något som är fel i själva installationen, allt verkar rätt monterat och det känns som det är något med låsningen som strular. Någon där ute som haft liknande problem eller känner igen detta? :/
Det känns som att det är dessa som jag upplever kärvar i dörren:

//mvh Peter
Vi har precis renoverat fasaden på huset och satte då in SP fönsters helglasade pardörr.
Jag har lyckats lista ut man måste hålla upp handtaget när man låser för att dörren ska gå att låsa, men jag måste ta i med båda händerna och pressa upp handtaget för att få dörren att hamna i låst läge.
Jag förutsätter så klart det inte ska vara så här men efter kontakt med SP så säger de att det troligen är monteringen som är fel, men jag har kollat och kan inte se något som är fel i själva installationen, allt verkar rätt monterat och det känns som det är något med låsningen som strular. Någon där ute som haft liknande problem eller känner igen detta? :/
Det känns som att det är dessa som jag upplever kärvar i dörren:

//mvh Peter
Sp och Traryd är samma produkter, har (hade) en Traryd dörr med samma problem. Monterat rätt , allt i våg och lod , men ändå problem... och då har jag ändå monterat 20-30st Traryd dörrar i mitt liv.
Fick sänka hembeslaget i karmen (3-4st)
Förborrade med 2mm borr och sänkte 3-4mm. Funkat perfekt sedan
Med vänlig hälsning, fremax
Fick sänka hembeslaget i karmen (3-4st)
Förborrade med 2mm borr och sänkte 3-4mm. Funkat perfekt sedan
Med vänlig hälsning, fremax
Klicka här för att svara