Har någon köpt denna modell av fönster från SP
Är intresserad av hur de är märkta, står det bara Balans på dem eller Balans +.
Villet U värde är de märkta med? Beställde ett antal Balans + med U värdet 0,8 men på fönstrets märkning står det bara Balans med U värdet 0,9.
Har jag fått fel?

Balans + öppningsbart har 0,9 och de fasta fönsterna har 0,8 i u-värde.
Kanske är det som lurar dig.

Jag har fasta fönster och beställda som + så det skulle vara 0,8 men det står Balans 0,9 på dem.

Då tror jag bara du har fått fel etikett ditklistrad.

Eller betalat extra i onödan

Det finns två alternativ av glas i ditt fall, standardglas som ger 1,2 i u-värde på öppningsbart fönster och 1,1 på fast.
Nästa alternativ är u-värde 0,9 och 0,8 som du har.
Det är alltså inte olika glas i 0,8 och 0,9 fallet.

Men borde det då inte vara märkt med Balans + och 0,8 för ett fast fönster som skall vara Balans +

Eller säger du att båda med och utan + är märkt med Balans och 0,9, för ett fast fönster

Snailman
Titta efter vad glaskasetten har för märkning, så kan jag jämföra med traryds (samma fabrik)

angelikaj skrev:
Men borde det då inte vara märkt med Balans + och 0,8 för ett fast fönster som skall vara Balans +

Eller säger du att båda med och utan + är märkt med Balans och 0,9, för ett fast fönster
Vet inte hur de är märkta om det står ett + eller inte. Det jag vet är att det är samma glaskassett i ett 0,8 och ett 0,9 fönster. Skillnaden är om det är fast eller öppningsbart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.