Hjälp mig få sovrummet mysigt!

Idag har vi en fondvägg i Mio khaki, resterande väggar är antikvita. Mot fondväggen står sängen som har en klädd gavel i vitt. Sängbord, byrå och spegel är IKEAS Hemnes (tror jag), i antikbets.
Golvet är valnöt.

Min fundering är en fondtapet med nåt mönster, typ medaljong, som fondvägg och resterande väggar i en mörk färg som går igen i tapeten.

Har också funderat på en sängstomme för att det inte ska se så naket ut. Visserligen tycker jag att sängstommar mest är ivägen, men de är bra att ha när man vill rulla ihop överkastet längst ner vid fötterna istället för att det trillar ner på golvet som nu.

Hur skulle ni ha gjort? Vilken färgskala hade ni valt? Kan ni visa mig snygga tapeter?

(Byta ut alla möbler och golv är alltså inget alternativ.)

Det låter som att du har det mesta planerat och klart...=) Hos Flugger har de en kollektion som heter Classic Scandinavian där det finns medaljtapeter i alla möjligt olika nyanser - bland annat en brun. På flugger.se kan du gå in och se hur den skulle se ut i ett rum. Du väljer bara rätt katalog, och bland en av de bruna hittar du den lätt...Faktiskt väldigt snygg, och populär.

Annars finns en katalog som heter Oriental Wallcoverings. Det är inga medlajonger men satsar man på spännande och mysigt är de heeelt rätt. Jag vill iaf köpa allihopa, men det är typ sjögräs och bamubumaterial. Tål att tittas på iaf, dyra men fantastiska.

Det som kanske dödar myskänslan i ert sovrum är om khakifärgen är kall. Du skulle kunna byta ut denna mot en varmare brun tex Cuban Brown. Om du har medaljonger på väggen tycker jag nog dock att du ska behålla den vita sängen. Det känns som att det redan är ganska friskt mixat med olika material. Kanske att du borde fundera på att måla möblemanget för en mer stilren och enhetlig känsla (om detta är vad du vill ha). :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.