Fredagskväll och tid att fundera på de viktiga sakerna i livet... Vilka sortimentväskor ska man investera i...
Har ett par stycken som är köpta på Rusta eller ÖB för ett par år sedan som är dax att kasera, både att någon fått sig en törn och att jag har för få av dem. Ska använda de nya till skruv/muttrar/mindre beslag.
Önskemål
-Modifierbara i (dvs få fasta fack)
-Märke/modell som är framtidssäker om man vill komplettera i framtiden.
-"Stabila" så man kan bygga ett rack till dem*
Några rekommendationer?
*Tanken är att bygga in detta i arbetsbänken
Har ett par stycken som är köpta på Rusta eller ÖB för ett par år sedan som är dax att kasera, både att någon fått sig en törn och att jag har för få av dem. Ska använda de nya till skruv/muttrar/mindre beslag.
Önskemål
-Modifierbara i (dvs få fasta fack)
-Märke/modell som är framtidssäker om man vill komplettera i framtiden.
-"Stabila" så man kan bygga ett rack till dem*
Några rekommendationer?
*Tanken är att bygga in detta i arbetsbänken
Produkter som diskuteras: "Sortimentlådor"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Raaco eller essve är väl två vanliga rekommendationer. Raacosarna är perfekta för väldigt små saker men är lite för små för allt annat. Essve är tvärtom.
Raacosarna såg riktigt shyssta ut men är nog lite i dyraste laget för migF fiskbuggaren skrev:
Tyvärr handlas det inte enbart Essve skruv så deras väska går bort också.
Medlem
· Blekinge
· 12 214 inlägg
Raaco har varit med mig i 30 år. Stabilt i plåt. Mina äldsta har lådorna i klar plast men glansen har minskat en aning nu. Har hål i baksidan så jag skruvar dom i väggen.
Produkter som diskuteras: "Raaco"
Raaco
Raaco är det ledande företaget för kvalitativ och flexibel förvaring och har länge varit det främsta valet för verktygsförvaring för både professionella och kunniga amatörer. Sedan mitten av 1950-talet har de utvecklat och tillverkat
Läs mer
Raaco använder jag. Köpte några stycken när den lokala brädgården reade ut för årtionden sedan.
Den stora fördelen är att man fyller dem med lösa backar i olika storlekar. Dessa går att köpa på Classe för småpengar. Har massor förvarade i låga lådor som jag kan plocka ur när jag skall ut på montage.
Har med mig en låda med småverktyg som bits och borr. En med fästelement och, för all det, ett och annat verktyg också.
Ordningen ser ut sissådär. Men förvånansvbärt ofta så har skatterna som jag inte städat bort räddat min dag. Hur skall jag kunna förutse att jag behöver u-båtar, gängsnitt, kabelgenomföringer, låsbrickor, kullager, drivdorn, reservglasögon :O, när jag åker ut för att hänga på en dörr.
Skulle inte kunna plocka ihop en mer lämplig uppsättning från noll.
Raacos insatslådor är kompatibla med Classes egna märke. Inte dyra men lite små. Kanske inte en nackdel. Uppdelning är inte fel.
Mvh Findus
Den stora fördelen är att man fyller dem med lösa backar i olika storlekar. Dessa går att köpa på Classe för småpengar. Har massor förvarade i låga lådor som jag kan plocka ur när jag skall ut på montage.
Har med mig en låda med småverktyg som bits och borr. En med fästelement och, för all det, ett och annat verktyg också.
Ordningen ser ut sissådär. Men förvånansvbärt ofta så har skatterna som jag inte städat bort räddat min dag. Hur skall jag kunna förutse att jag behöver u-båtar, gängsnitt, kabelgenomföringer, låsbrickor, kullager, drivdorn, reservglasögon :O, när jag åker ut för att hänga på en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle inte kunna plocka ihop en mer lämplig uppsättning från noll.
Raacos insatslådor är kompatibla med Classes egna märke. Inte dyra men lite små. Kanske inte en nackdel. Uppdelning är inte fel.
Mvh Findus
för diverse infästningar använder jag http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Ar...lada-och-modulback/Sortimentvaska-2000035023/
Tröttnade på att ha femtielva papperslådor av wurth,sormat i bilen. Är mycket nöjd med dom
men ska skaffa några esseve väskor också så får man nytta av alla dom lådorna
Tröttnade på att ha femtielva papperslådor av wurth,sormat i bilen. Är mycket nöjd med dom
men ska skaffa några esseve väskor också så får man nytta av alla dom lådorna
Jag har också en uppsättning Raaco lådor som sitter i deras HandyBox. Dessa står i sin tur på utdragbara hyllplan. De tre översta har jag haft ett antal år nu, de två nedersta är nyinförskaffade och avvaktar beslut på hur de bäst ska fyllas.
http://www.clasohlson.com/se/Förvaringslåda-Cocraft-Handy-Box/31-1432
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
http://www.clasohlson.com/se/Förvaringslåda-Cocraft-Handy-Box/31-1432
Inte bara kompatibla, det ÄR Raaco. Det står Cocraft på utsidan och Raaco på insidan.findus42 skrev:
Lidl har väldigt bra lådor de säljer för 29 kr ibland. Jag köpte tio stycken sist. Har inte hittat ett bättre erbjudande om man inte behöver större lådor.
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-om-verktyg-till-bra-pris.285770/page-358#post-3034367
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-om-verktyg-till-bra-pris.285770/page-358#post-3034367
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden