Byggahus.se

Sortimentlådor?

1. chaser
    Verktygstokig · Luleå · 172 inlägg

chaser

Verktygstokig
    Fredagskväll och tid att fundera på de viktiga sakerna i livet... Vilka sortimentväskor ska man investera i...

Har ett par stycken som är köpta på Rusta eller ÖB för ett par år sedan som är dax att kasera, både att någon fått sig en törn och att jag har för få av dem. Ska använda de nya till skruv/muttrar/mindre beslag.

Önskemål
    -Modifierbara i (dvs få fasta fack)
    -Märke/modell som är framtidssäker om man vill komplettera i framtiden.
    -"Stabila" så man kan bygga ett rack till dem*

Några rekommendationer?

*Tanken är att bygga in detta i arbetsbänken

2. F
    Medlem · Stockholm · 1 881 inlägg
    Raaco eller essve är väl två vanliga rekommendationer. Raacosarna är perfekta för väldigt små saker men är lite för små för allt annat. Essve är tvärtom.

3. chaser

chaser

Verktygstokig
    Raacosarna såg riktigt shyssta ut men är nog lite i dyraste laget för mig
    Tyvärr handlas det inte enbart Essve skruv så deras väska går bort också.

4. T
    Medlem · Blekinge · 7 618 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Raaco har varit med mig i 30 år. Stabilt i plåt. Mina äldsta har lådorna i klar plast men glansen har minskat en aning nu. Har hål i baksidan så jag skruvar dom i väggen.

5. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 3 053 inlägg

MultiMan

Realist
    Jag använder fortfarande mest Raaco trots att jag är rejält fattig. Har visat sig billigast i längden.

6. findus42
    Fornlämning · stockholm · 2 319 inlägg

findus42

Fornlämning
    Raaco använder jag. Köpte några stycken när den lokala brädgården reade ut för årtionden sedan.
    Den stora fördelen är att man fyller dem med lösa backar i olika storlekar. Dessa går att köpa på Classe för småpengar. Har massor förvarade i låga lådor som jag kan plocka ur när jag skall ut på montage.
    Har med mig en låda med småverktyg som bits och borr. En med fästelement och, för all det, ett och annat verktyg också.
    Ordningen ser ut sissådär. Men förvånansvbärt ofta så har skatterna som jag inte städat bort räddat min dag. Hur skall jag kunna förutse att jag behöver u-båtar, gängsnitt, kabelgenomföringer, låsbrickor, kullager, drivdorn, reservglasögon :O, när jag åker ut för att hänga på en dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_0356.JPG

Skulle inte kunna plocka ihop en mer lämplig uppsättning från noll.

Raacos insatslådor är kompatibla med Classes egna märke. Inte dyra men lite små. Kanske inte en nackdel. Uppdelning är inte fel.

Mvh Findus

• Laddar…
  7. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 381 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
  8. jac
    Medlem · Skåne · 3 329 inlägg

jac

Medlem
    Jag har också en uppsättning Raaco lådor som sitter i deras HandyBox. Dessa står i sin tur på utdragbara hyllplan. De tre översta har jag haft ett antal år nu, de två nedersta är nyinförskaffade och avvaktar beslut på hur de bäst ska fyllas.

DSC_0389.JPG

DSC_0386.JPG

DSC_0387.JPG

http://www.clasohlson.com/se/Förvaringslåda-Cocraft-Handy-Box/31-1432

Inte bara kompatibla, det ÄR Raaco. Det står Cocraft på utsidan och Raaco på insidan.

• Laddar…
  9. chaser

chaser

Verktygstokig
    Verkar som man får krypa till korset och investera i Raaco. Såg att Harald Nyborg hade 4 pack för relativt vettiga pengar iallafall.
    Tack för alla inspel.

10. Lime113
    Medlem · Västra Götaland · 1 251 inlägg

Lime113

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.