Nu när jag äntligen fått iordning förrådet till en liten verkstad under jag ju att jag behöver någon typ av sortimentslådor.

Dvs för alla smågrejer som inte har egna kartonger (t.ex träskruv i egna kartonger ligger i en större förvaringslåda och det funkar), men tänker allt från småspik, till skruvar, brickor etc.

Vad ska man kika på ? Vad är vettigt ?
Raaco t.ex ser ju väldigt trevliga ut men jämför man priset kontra t.ex biltemas eller Clas Ohlsons egna så avskräcker det ju.

Vad har ni? Är ni nöjda ?
Vilka "funktioner" behöver man ?

/Jocce

Jag har Biltemas, kändes prisvärda när jag jämförde på nätet, jag skulle ju ändå bara ha ett ganska statiskt innehåll (sortiment av skruv som används relativt sällan).
Lådorna är veka och håller inte formen med innehåll varav de ibland är svåra att få igen ordentligt.
Efter att ha känt på en Raaco-låda på jobbet så skulle jag säga, ska den flyttas runt, absolut Raaco, ska den bara stå på sin plats, ja, då skulle jag nog också säga Raaco... var enorm skillnad.

Ska den bara stå på en vind som "arkiv" kanske jag skulle spara in igen och välja en biltema, nu ångrar jag snålheten i mitt köp. Det tog ju ett par timmar att sortera in allt (från sorterade påsar) och jag skulle inte bli glad om en låda gick upp och allt hamnade i en stor röra (vilket känns sannolikt skulle kunna hända med mina lådor redan vid normal hantering, får hanteras med försiktighet), sett till investerad tid och samlat värde på innehållet kunde gott materialet fått kosta lite mer också.

Just nu hade väl Clas Ohlsson 15% på sortimentet, men kommer väl kanske fler och bättre erbjudanden.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Skulle säga att Raaco har bäst kvalité. Lådor i en plastkvalite som inte spricker eller går sönder.
Köp så många skåp du får plats och har råd med, med, skruva upp dom på väggen.
Fyll på med grejor ...

Jula sålde tidigare Raaco, men har nu kickat ut det varumärket för egen kinaimport. Trist.
Ett skåp kan du ha hela livet, då lönar det sig att lägga några extra kronor på det.
Såg att raaco-skåpen från Amazon håller vettiga priser. Kanske ska du kolla där?

Exempel :https://www.amazon.se/RAACO-stålmag...3c-8449-c76974ce056d&pd_rd_i=B0001JZYAG&psc=1

För mer heavy duty kanske Qbrick's system kan vara nåt?
https://www.ikh.se/sv/catalogsearch/result/?q=qbrick&utm_source=pocket_saves
De har sortimentlådor i en rad olika storlekar, från S till XL.
Och de är till synes tillförlitligt stackbara. Bär man en packe med 3-5 st sortimentlådor vill man inte att de ska falla isär så att locket kanske öppnas när de landar på backen.

Tom verktygslåda med uttagbara fack, öppet lock, röda och svarta detaljer, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om de ska tas med tillsammans med verktyg till annan plats, överväg lådor i samma system som verktygen har. Alltså systainer, l-boxx eller vad du nu har.

I annat fall tycker jag att raacos vägghängda skåp med mindre lådor är toppen. (Nackdel är att det är bökigt att få tag på avskiljare.)

Vissa av butikernas egna är raacos men i andra färger känns det som. Finns även begagnat ibland.

Jag köpte mig ett Raaco 4pack/ställning första halvan av 90-talet tror jag, fungerar lika trevligt idag som då

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.