Trappan
Stommen som jag byggt över originaltrappan i sten. Det går att återställa om man vill, men den gamla trappen var lite väl farlig och gamlingar som besökte oss tyckte det var besvärligt. Den nya trappen gör det enklare att gå över till altanen.
Klart
Bakre stallporten
Rev bort den gamla porten. Jag fick gjuta lite på golvet och foga om en del fogar på väggen. Sen byggde jag en ny portkarm med tryckimpregnerade 95x95 stolpar.
Började bygga sidoväggen då vi ville minska portens öppning lite. Har även påbörjat porten.
Sett från utsidan.
Porten klar, båda dörrbladen öppna.
Det stora dörrbladet öppet.
Porten stängd. Har även satt hållare på utsidan så man kan lägga en boom på utsidan om det skulle bli storm. Allt är tryckimpregnerat och rostfritt så jag slipper underhålla.
Hundgård och hundhus
Grävde ut för hundgården och lade grus och plattor för att jämna ut lutningen på gräsmattan. Mitt måtto är att det ska vara underhållsfritt, så därför kör jag med tryckimpregnerat, sten, rostfritt och galvat. Satte fyra plintar och började regla upp grunden. Hundhuset kommer ha 70mm cellplast i golv och vägg samt 100mm cellplast i tak.
Stommen är klar. Själva utrymmet är isolerat och har plywood på insidan.
Första lagret panel är på plats. Det är vanliga trallbrädor 120x28mm.
Taket är på plats och andra lagret med "lockpanel" är på plats. Det är 95x22mm trallbrädor. Här ser man inspektionsluckan som man kan öppna om man behöver komma in och städa eller något.
Staketet är installerat och klart.
Här har jag öppnat hundluckan och tittar in. Det finns en mellanvägg så till höger finns ytterligare en 1x1m yta för en hundbädd.
Hundhuset sett framifrån.
Hundhuset sett snett bakifrån.
Hundhuset sett snett framifrån.
Min ritning.
Måla stenar och lägga ut markplattor
Stenarna målas med betongfärg från Jula. Det var nog 8-9 år sedan sist vi gjorde det. Denna gången grävde jag hål i marken och fyllde med bärlager och lade en betongplatta över för att förhindra att de sjunker ner i gräsmattan.
Alla plattor på plats med nymålade stenar över sig.
Förutom detta så installerade jag en VP till poolen och byggde en pooltrappa. Jag har en hel del projekt kvar i sommar, men vi får se vad jag hinner med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stommen som jag byggt över originaltrappan i sten. Det går att återställa om man vill, men den gamla trappen var lite väl farlig och gamlingar som besökte oss tyckte det var besvärligt. Den nya trappen gör det enklare att gå över till altanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart
Bakre stallporten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rev bort den gamla porten. Jag fick gjuta lite på golvet och foga om en del fogar på väggen. Sen byggde jag en ny portkarm med tryckimpregnerade 95x95 stolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Började bygga sidoväggen då vi ville minska portens öppning lite. Har även påbörjat porten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sett från utsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Porten klar, båda dörrbladen öppna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det stora dörrbladet öppet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Porten stängd. Har även satt hållare på utsidan så man kan lägga en boom på utsidan om det skulle bli storm. Allt är tryckimpregnerat och rostfritt så jag slipper underhålla.
Hundgård och hundhus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävde ut för hundgården och lade grus och plattor för att jämna ut lutningen på gräsmattan. Mitt måtto är att det ska vara underhållsfritt, så därför kör jag med tryckimpregnerat, sten, rostfritt och galvat. Satte fyra plintar och började regla upp grunden. Hundhuset kommer ha 70mm cellplast i golv och vägg samt 100mm cellplast i tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stommen är klar. Själva utrymmet är isolerat och har plywood på insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första lagret panel är på plats. Det är vanliga trallbrädor 120x28mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taket är på plats och andra lagret med "lockpanel" är på plats. Det är 95x22mm trallbrädor. Här ser man inspektionsluckan som man kan öppna om man behöver komma in och städa eller något.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staketet är installerat och klart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag öppnat hundluckan och tittar in. Det finns en mellanvägg så till höger finns ytterligare en 1x1m yta för en hundbädd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hundhuset sett framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hundhuset sett snett bakifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hundhuset sett snett framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min ritning.
Måla stenar och lägga ut markplattor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenarna målas med betongfärg från Jula. Det var nog 8-9 år sedan sist vi gjorde det. Denna gången grävde jag hål i marken och fyllde med bärlager och lade en betongplatta över för att förhindra att de sjunker ner i gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla plattor på plats med nymålade stenar över sig.
Förutom detta så installerade jag en VP till poolen och byggde en pooltrappa. Jag har en hel del projekt kvar i sommar, men vi får se vad jag hinner med.
Jordbruksverket kräver 18kvm för vår hund, inhägnaden är 35kvm. Så jag vet inte om det är litet, måtten är 7,2m x 4,8m. Sen vet jag inte hur mycket en labrador kommer att vakta, det var inte syftet till att vi skaffade den.Farstatjej90 skrev:
Jag kan intyga att labradorer (i alla fall vissa) kan vakta utmärkt! 😅S SwiftD skrev:
Med beröm godkäntS SwiftD skrev:Trappan
[bild]
Stommen som jag byggt över originaltrappan i sten. Det går att återställa om man vill, men den gamla trappen var lite väl farlig och gamlingar som besökte oss tyckte det var besvärligt. Den nya trappen gör det enklare att gå över till altanen.
[bild]
Klart
Bakre stallporten
[bild]
Rev bort den gamla porten. Jag fick gjuta lite på golvet och foga om en del fogar på väggen. Sen byggde jag en ny portkarm med tryckimpregnerade 95x95 stolpar.
[bild]
Började bygga sidoväggen då vi ville minska portens öppning lite. Har även påbörjat porten.
[bild]
Sett från utsidan.
[bild]
Porten klar, båda dörrbladen öppna.
[bild]
Det stora dörrbladet öppet.
[bild]
Porten stängd. Har även satt hållare på utsidan så man kan lägga en boom på utsidan om det skulle bli storm. Allt är tryckimpregnerat och rostfritt så jag slipper underhålla.
Hundgård och hundhus
[bild]
Grävde ut för hundgården och lade grus och plattor för att jämna ut lutningen på gräsmattan. Mitt måtto är att det ska vara underhållsfritt, så därför kör jag med tryckimpregnerat, sten, rostfritt och galvat. Satte fyra plintar och började regla upp grunden. Hundhuset kommer ha 70mm cellplast i golv och vägg samt 100mm cellplast i tak.
[bild]
Stommen är klar. Själva utrymmet är isolerat och har plywood på insidan.
[bild]
Första lagret panel är på plats. Det är vanliga trallbrädor 120x28mm.
[bild]
Taket är på plats och andra lagret med "lockpanel" är på plats. Det är 95x22mm trallbrädor. Här ser man inspektionsluckan som man kan öppna om man behöver komma in och städa eller något.
[bild]
Staketet är installerat och klart.
[bild]
Här har jag öppnat hundluckan och tittar in. Det finns en mellanvägg så till höger finns ytterligare en 1x1m yta för en hundbädd.
[bild]
Hundhuset sett framifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett bakifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett framifrån.
[bild]
Min ritning.
Måla stenar och lägga ut markplattor
[bild]
Stenarna målas med betongfärg från Jula. Det var nog 8-9 år sedan sist vi gjorde det. Denna gången grävde jag hål i marken och fyllde med bärlager och lade en betongplatta över för att förhindra att de sjunker ner i gräsmattan.
[bild]
Alla plattor på plats med nymålade stenar över sig.
Förutom detta så installerade jag en VP till poolen och byggde en pooltrappa. Jag har en hel del projekt kvar i sommar, men vi får se vad jag hinner med.
Stilfullt
Gediget
Hårt arbete
Jag brukar göra mina byggen lite grövre, här är stommen till en del av min altan med dubbla lager med 195x45 reglar.A AG A skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
https://www.bauhaus.se/grindklinka-...35133&indexName=nordic_production_sv_productsJ johan_p skrev:
Jag är ganska säker på att det är denna jag köpt.
S SwiftD skrev:Trappan
[bild]
Stommen som jag byggt över originaltrappan i sten. Det går att återställa om man vill, men den gamla trappen var lite väl farlig och gamlingar som besökte oss tyckte det var besvärligt. Den nya trappen gör det enklare att gå över till altanen.
[bild]
Klart
Bakre stallporten
[bild]
Rev bort den gamla porten. Jag fick gjuta lite på golvet och foga om en del fogar på väggen. Sen byggde jag en ny portkarm med tryckimpregnerade 95x95 stolpar.
[bild]
Började bygga sidoväggen då vi ville minska portens öppning lite. Har även påbörjat porten.
[bild]
Sett från utsidan.
[bild]
Porten klar, båda dörrbladen öppna.
[bild]
Det stora dörrbladet öppet.
[bild]
Porten stängd. Har även satt hållare på utsidan så man kan lägga en boom på utsidan om det skulle bli storm. Allt är tryckimpregnerat och rostfritt så jag slipper underhålla.
Hundgård och hundhus
[bild]
Grävde ut för hundgården och lade grus och plattor för att jämna ut lutningen på gräsmattan. Mitt måtto är att det ska vara underhållsfritt, så därför kör jag med tryckimpregnerat, sten, rostfritt och galvat. Satte fyra plintar och började regla upp grunden. Hundhuset kommer ha 70mm cellplast i golv och vägg samt 100mm cellplast i tak.
[bild]
Stommen är klar. Själva utrymmet är isolerat och har plywood på insidan.
[bild]
Första lagret panel är på plats. Det är vanliga trallbrädor 120x28mm.
[bild]
Taket är på plats och andra lagret med "lockpanel" är på plats. Det är 95x22mm trallbrädor. Här ser man inspektionsluckan som man kan öppna om man behöver komma in och städa eller något.
[bild]
Staketet är installerat och klart.
[bild]
Här har jag öppnat hundluckan och tittar in. Det finns en mellanvägg så till höger finns ytterligare en 1x1m yta för en hundbädd.
[bild]
Hundhuset sett framifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett bakifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett framifrån.
[bild]
Min ritning.
Måla stenar och lägga ut markplattor
[bild]
Stenarna målas med betongfärg från Jula. Det var nog 8-9 år sedan sist vi gjorde det. Denna gången grävde jag hål i marken och fyllde med bärlager och lade en betongplatta över för att förhindra att de sjunker ner i gräsmattan.
[bild]
Alla plattor på plats med nymålade stenar över sig.
Förutom detta så installerade jag en VP till poolen och byggde en pooltrappa. Jag har en hel del projekt kvar i sommar, men vi får se vad jag hinner med.
Blev alldeles lycklig av att se alla dina fina jobb!😀S SwiftD skrev:Trappan
[bild]
Stommen som jag byggt över originaltrappan i sten. Det går att återställa om man vill, men den gamla trappen var lite väl farlig och gamlingar som besökte oss tyckte det var besvärligt. Den nya trappen gör det enklare att gå över till altanen.
[bild]
Klart
Bakre stallporten
[bild]
Rev bort den gamla porten. Jag fick gjuta lite på golvet och foga om en del fogar på väggen. Sen byggde jag en ny portkarm med tryckimpregnerade 95x95 stolpar.
[bild]
Började bygga sidoväggen då vi ville minska portens öppning lite. Har även påbörjat porten.
[bild]
Sett från utsidan.
[bild]
Porten klar, båda dörrbladen öppna.
[bild]
Det stora dörrbladet öppet.
[bild]
Porten stängd. Har även satt hållare på utsidan så man kan lägga en boom på utsidan om det skulle bli storm. Allt är tryckimpregnerat och rostfritt så jag slipper underhålla.
Hundgård och hundhus
[bild]
Grävde ut för hundgården och lade grus och plattor för att jämna ut lutningen på gräsmattan. Mitt måtto är att det ska vara underhållsfritt, så därför kör jag med tryckimpregnerat, sten, rostfritt och galvat. Satte fyra plintar och började regla upp grunden. Hundhuset kommer ha 70mm cellplast i golv och vägg samt 100mm cellplast i tak.
[bild]
Stommen är klar. Själva utrymmet är isolerat och har plywood på insidan.
[bild]
Första lagret panel är på plats. Det är vanliga trallbrädor 120x28mm.
[bild]
Taket är på plats och andra lagret med "lockpanel" är på plats. Det är 95x22mm trallbrädor. Här ser man inspektionsluckan som man kan öppna om man behöver komma in och städa eller något.
[bild]
Staketet är installerat och klart.
[bild]
Här har jag öppnat hundluckan och tittar in. Det finns en mellanvägg så till höger finns ytterligare en 1x1m yta för en hundbädd.
[bild]
Hundhuset sett framifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett bakifrån.
[bild]
Hundhuset sett snett framifrån.
[bild]
Min ritning.
Måla stenar och lägga ut markplattor
[bild]
Stenarna målas med betongfärg från Jula. Det var nog 8-9 år sedan sist vi gjorde det. Denna gången grävde jag hål i marken och fyllde med bärlager och lade en betongplatta över för att förhindra att de sjunker ner i gräsmattan.
[bild]
Alla plattor på plats med nymålade stenar över sig.
Förutom detta så installerade jag en VP till poolen och byggde en pooltrappa. Jag har en hel del projekt kvar i sommar, men vi får se vad jag hinner med.
Ja, man har aldrig tråkigt (hm kanske snarare, man behöver aldrig gå sysslolös?) när man har hus/gård... finns alltid nått att göra (både måsten och sånt man vill..) 
Du/Ni jobbar på duktigt! 👍
Spännande att få se alla slutresultat sen 😊
Du/Ni jobbar på duktigt! 👍
Spännande att få se alla slutresultat sen 😊