S Stefan.o skrev:
Jag har en billig liten länspump med nivåvakt, från Biltema, i min 4.3 m.s plastbåt. Pumpen är kopplad till ett gammalt överblivet bilbatteri från vår fd extrabil. Det gamla dåliga batteriet driver pumpen med enkelhet hela sommarperioden, utan stödladdning.

Mvh
Kom förresten ihåg att jag även kopplade in en liten vippströmbrytare så jag har lägena Auto/Av/Manuell drift

wildeside wildeside skrev:
Eller så köper man grejorna från aliexpress för 150 kr.
Tänker du på grejerna för inköp från Biltema? Eller ett komplett kit ?

S Stefan.o skrev:
Kom förresten ihåg att jag även kopplade in en liten vippströmbrytare så jag har lägena Auto/Av/Manuell drift
Japp lade till en sådan också

• Gilla
wildeside
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Grejorna till:
[länk]
Har precis beställt grejor liknande deras för 146 kr, iof utan fästen för buntbanden och buntband.
Hade varit väldigt intressant och höra ditt omdöme. Enligt omdömena på Amazon så funkar det inte riktigt , klena komponenter m.m

wildeside
BZMichael BZMichael skrev:
Hade varit väldigt intressant och höra ditt omdöme. Enligt omdömena på Amazon så funkar det inte riktigt , klena komponenter m.m
jag valde kraftigare solcell och inte samma pump som dom säljer.
Har inte fått hem grejorna ännu.

D Dilato skrev:
Jag hade en billig länspump typ
[länk]
och ett vanligt blybatteri typ [länk] i en väska som jag använde för att snabbt och enkelt tömma min lilla plasteka med.
Jag hade också en billig länspump från biltema monterade på ett skaft och ansluten till ett laddbart batteri frånett elverktyg (12 V). När jag gick till båten tog det bara någon minut att tömma. Lätt och billigt.

• Gilla
BZMichael och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.