Jag köpte i våras en solcellsansläggning med batteri. Den fungerar bra, men nu när det är väldigt lite sol tycks det som om batteriet laddas från nätet varje natt. Vi får alltså köpa el för att batteiet inte ska bli helt tomt. Borde det inte koppals bort innan batterivån sjunker för lågt? Enligt företaget är det helt normalt, men jag tycker det verkar avigt att köpa el för att underhålla batterriet, som väl egentligen inte ska kunna laddas från nätet.
 
Klart du kan ladda batteriet från nätet, det gör nog dom flesta för att köpa billigt och använda när det är dyrare.
Mitt köper , säljer och använder hela tiden för att optimera kostnader.
 
K
Vad har du för märke och modell på grejerna?
Oftast är standardinställningarna för lågt satta på lägsta urladdningsnivå i mitt tycke
 
K knightjocke skrev:
Vad har du för märke och modell på grejerna?
Oftast är standardinställningarna för lågt satta på lägsta urladdningsnivå i mitt tycke
Om jag inte har helt fel så är det huawei och modellen Luna.
 
Svarar du åt Samuel nu?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Svarar du åt Samuel nu?
Svarar inte åt Samuel men svarar på vilket märke och vilken modell han har då jag såg att han inte sett svaren han fått och vet svaret på frågan.
 
P Pussellisa skrev:
Svarar inte åt Samuel men svarar på vilket märke och vilken modell han har då jag såg att han inte sett svaren han fått och vet svaret på frågan.
Så du svarar alltså åt Samuel?
 
G gimmok skrev:
Så du svarar alltså åt Samuel?
Vi pratar om samma anläggning. Jag trodde det var det viktigaste och att det framgick av förra svaret.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.