Hej alla glada! Brukar inte skriva så mycket alls här. Men är en flitig läsare. Mycket kan man säga om Ryamond Solar. Bäställde battrier med ö- Drift i början på November förra året, blev lovad installation i April i år. Men sen drog det ut på tiden, en massa ursäkter. Till slut så gav jag upp och ville häva köpet, då blev det lite fart.

Hur som helst, nu är jag nöjd. Batterierna (Solid State) fungerar över förväntan samt att det går att ta ur mycket efekt. Och går att ladda våldsamt fort om man vill. Men allt går att styra som man själv önskar. Omkopplare för ö-drift lovade dem att det skulle gå på några millisekunder vid strömavbrott. Men så är inte fallet. Tar ca 1,5- 2 sekunder.

Men det finns tydligen snabbare som dem också har dock inte som standard. Men då att lova millisekunder käns lite knas.

Men installationen av elektrikern kan jag inte klaga på super duktig, och full kontroll av hela systemet och en massa bra info. Innan han lämna. För övrigt så var han här en hel dag utan
Lunch. Tydligen så har dem hella sthlm län. Och lite till.
 
Farstatjej90
V vickentur skrev:
Hej alla glada! Brukar inte skriva så mycket alls här. Men är en flitig läsare. Mycket kan man säga om Ryamond Solar. Bäställde battrier med ö- Drift i början på November förra året, blev lovad installation i April i år. Men sen drog det ut på tiden, en massa ursäkter. Till slut så gav jag upp och ville häva köpet, då blev det lite fart.

Hur som helst, nu är jag nöjd. Batterierna (Solid State) fungerar över förväntan samt att det går att ta ur mycket efekt. Och går att ladda våldsamt fort om man vill. Men allt går att styra som man själv önskar. Omkopplare för ö-drift lovade dem att det skulle gå på några millisekunder vid strömavbrott. Men så är inte fallet. Tar ca 1,5- 2 sekunder.

Men det finns tydligen snabbare som dem också har dock inte som standard. Men då att lova millisekunder käns lite knas.

Men installationen av elektrikern kan jag inte klaga på super duktig, och full kontroll av hela systemet och en massa bra info. Innan han lämna. För övrigt så var han här en hel dag utan
Lunch. Tydligen så har dem hella sthlm län. Och lite till.
Jag förstår att dom gjorde ett bra jobb. Det var så bra att du efter 8 år på Byggahus bestämde dig för att skriva nåt.
 
Skratt! Ja jag brukar se att du har rätt skoj kommentarer ganska ofta. Oj tänk va tiden går åtta år här och man har klarat sig ganska bra.
 
Kommer aldrig att montera några solceller på vårt tak som är 2 år gammalt.
Inte ens om jag skulle få det gratis 😂 😂 😂 😂 😂
Har ringt en massa skojare sista tiden och sagt att vi är i ditt område och vill besöka oss för prisuppgifter.
Jag har då frågat vilken gata dom är på eller varit på.
Då blir det tyst i luren...
Jag avslutar med att säga att jag dels får en fruktansvärd analklåda när jag hör ordet solceller , samt att jag inte vill ha ett läckande tak av en massa underleverantörer som har tummen mitt i handen.Det finns andra lättlurade personer dom kan lägga sin tid o energi på...
De slutar med att dom lägger på luren 😂 😂 😂 😂 😂
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.