Hej
Jag behöver en billig och bra kvalitetsansvarig till min utbyggnad.
Kan ni rekommendera någon?

Hej
Kolla med Byggkanab
Och varnar för Ander Skagerlund Byggdesign

Någon som jag defintivt INTE kan rekommendera är "Byggsupporten" med tidigare adress i Svanesund och numera med adress i Varekil.

Representanten var med på byggsamrådsmötet med kommunen, fick ALLA papper men syntes sedan inte av. Var aldrig på inspektion under byggnationen och kom ej heller på slutbesiktningen.

Tyvärr var jag dum och betalade honom räkningen i förskott... :-((((

• Gilla
basiab
  • Laddar…
Vi anlitade Byggassistans. KAn levererade en beskrivning om arbetet och ett kontrakt på omfattning och kostnad. Han har varit noggranna med dokumentation, uppföljning och regelbundna besök på bygget. Han har inte dragit sig för att ifrågasätta konstruktion och utförande där han haft frågetecken. Han har skickat fakturor i tre steg, efter vissa milstolpar. Han har varit aktiv i sina kontakter med oss, och han har åkt ut extra till bygget när det är något vi har haft funderingar kring. Han har varit närvarande på alla viktiga möten.

Initialt upplevdes han som lite väl petig och störande av snickarna på plats särskilt i det känsliga takläggningsarbetet. Snickarna jobbade intensivt för att det inte skulle komma in regn och fukt, samtidigt som KAn gick runt och påpekade vikten av att täta så fort som möjligt. Då han dessutom var KA för ett annat bygge från samma entreprenör upplevde vi honom som lite virrig, som om han blandade ihop byggena något. Det har dock blivit avsevärt bättre med tiden och kanske var en tillfällighet.

Slutsatsen är i alla fall att vi är väldigt nöjda och har svårt att se hur det skulle kunna bli mycket bättre.

Vill dock påpeka att varje bygge är unikt och att det i slutändan också handlar om personkemi, både mellan KA och dig som kund, samt mellan KA och byggledning/hantverkare på plats.

Redigerat:
Någon mer som kan tipsa om en riktigt duktig KA i Göteborg/Partille trakten?

Tack på förhand
Mikael

Mina mellanhanvanden med "Mr Byggsupporten" gick till Uddevalla TIngsrätt.
Där erbjöd sig "Mr Byggsupporten" efter tuffa förhandlingar att gå med på förlikning om hela det inbetalade beloppet om 12375:- för tjänsten som KA (vilken dock aldrig utfördes)

Därmed anser undertecknad att saken är utagerad.

Tingsrättens dom, vilken är en allmän och offentlig handling tillgänglig kostnadsfritt för var och en som så önskar har nummer FT 2703-10

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.