Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Kika prisjakt med deras filter.
Jag får uppfattningen att tillverkaren specificerar flöde fritt utan kanal och ljudvolym på lägsta hastighet
Jag får uppfattningen att tillverkaren specificerar flöde fritt utan kanal och ljudvolym på lägsta hastighet
Miele DA5966W (Rostfri) är bästa fläkten i testet med glasskiva 57 dB(A)
Miele DA 429-6 som var bäst i hela testet har en ljudnivå på 48 dB(A)
Rätt så stor skillnad i ljudnivå, men så kostar den dubbelt så mycket också!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Miele DA 429-6 som var bäst i hela testet har en ljudnivå på 48 dB(A)
Rätt så stor skillnad i ljudnivå, men så kostar den dubbelt så mycket också!
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Köpte själv Carat, från fjärråskupan..
Har inte köpt testet själv så jag vet varken vilka som var med eller hur man testade dem.
Stora frågan är snarare hur man testade, går det jämföra med andra fläktar som inte var med i testet?
Om man utgår från 50 decibel så är det ett lågmält samtal mellan två personer.
60 decibel är normal samtalston. Så gjorde vi valet lite baserat på detta, vår fläkt Carat från fjärråskupan presterar
55 decibel och gjorde bedömningen att det går prata trots det går på max, osar det väldigt mycket så blir det intesiv läget på 61 decibel, fullt ok för min del!
Enligt deras specifikation :
Luftburet akustiskt buller för A-viktade ljudutsläpp
Minimum läget 35 decibel
Max 55 decibel
Intesiv läget 61 decibel
Har inte köpt testet själv så jag vet varken vilka som var med eller hur man testade dem.
Stora frågan är snarare hur man testade, går det jämföra med andra fläktar som inte var med i testet?
Om man utgår från 50 decibel så är det ett lågmält samtal mellan två personer.
60 decibel är normal samtalston. Så gjorde vi valet lite baserat på detta, vår fläkt Carat från fjärråskupan presterar
55 decibel och gjorde bedömningen att det går prata trots det går på max, osar det väldigt mycket så blir det intesiv läget på 61 decibel, fullt ok för min del!
Enligt deras specifikation :
Luftburet akustiskt buller för A-viktade ljudutsläpp
Minimum läget 35 decibel
Max 55 decibel
Intesiv läget 61 decibel
Logga in
Skapa konto
Hejhej,
Tackar för tipsen!
Fjäråskupan har man ju läst en del negativt om gällande funktion och service men det kanske dom förbättrat nu. Tovenco hade jag ingen koll på men dom får jag kolla upp.
Jag köpte Råd&Röns test och den gav ju i alla fall en indikation på hur mycket olika fläktar skiljer i ljudnivå och även i förmåga att få bort stekos. Mieles fläkt som vann var rätt mycket bättre än övriga i testet.
Blir att köra runt lite i helgen och se om man kan lyssna lite hur dom låter så får det tillsammans med designen avgöra vilken det blir.
Ha de gott!
/AA!
Tackar för tipsen!
Fjäråskupan har man ju läst en del negativt om gällande funktion och service men det kanske dom förbättrat nu. Tovenco hade jag ingen koll på men dom får jag kolla upp.
Jag köpte Råd&Röns test och den gav ju i alla fall en indikation på hur mycket olika fläktar skiljer i ljudnivå och även i förmåga att få bort stekos. Mieles fläkt som vann var rätt mycket bättre än övriga i testet.
Blir att köra runt lite i helgen och se om man kan lyssna lite hur dom låter så får det tillsammans med designen avgöra vilken det blir.
Ha de gott!
/AA!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tips på tysta frånluftsdon
Ventilation -
Söker stor elektrisk handdukstork...tips?
Badrum -
Söker tips på firmor som kan ta bort parkslide (hus i Upplands-Bro).
Gräsmatta -
Stockholm - söker snabbt tips om billig energideklartionsfirma
Ventilation -
Söker tips på Förarbete innan bygge av altan.
Altan & Uteplats