Hej
tar till er hjälp nu! jag efterlyser spärrskaft som man kan sätta bitsen direkt i skaftet, utan att behöva använda adapter.
det fanns på biltema för några år sedan - den var jätteliten och smidig - något som man tyvärr inte kan säga om de minsta spärrskaften jag sett på bl.a Swedol, Wurth eller Biltema numera..

Så här såg den ut och följde med i en bitssats..
efterlysning - spärrskaft för bits!.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
201101181974.jpg
Skapa konto

jag skulle vilja ha en sån i skruvdragarlådan för finjobb där skruvdragaren är för stor för att komma åt, tex när man ska skruva IKEA's träkonsoller.

• efterlysning! spärrskaft för bits!.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Ironside har en sån. Det är en bitssats med en liten spärrnyckel med. Jag skaffa min på Ahlsell.

Har ett sådant som på bilden och ett lika litet, men av bättre kvalitet, från bacho. Dunder att ha med i skruvdragarlådan som sagt!

ahaa - får kolla där då! :thumbup: skiljer det mycket i kvalitet och "glapphet" mellan Ironside/bahco?

gaah - blir tokig på bilderna - först la den till fel bild , sen när jag försökte byta den la den bara till ännu en bild..:banghead: ber om ursäkt där!:confused:

Thomas59 skrev:
Google, din bästa vän. Chansade vilt och sökte på: bits+spärrskaft:

[länk]
[länk]
[länk]

Har själv Kamasas spärrskaft och det funkar fint.
Den första länken du skickade var ju vääldigt likt det jag letar - hade dessutom "dubbel" funktion!
men kanske behöver vara lite mer specifik - det jag var ute efter var ett relativt billigt spärrskaft.. o hur mkt jag än vill ha Wera's dito så får det inte plats i ekonomin..:(

tack för era bidrag hittills :) hoppas Tomtemor läser detta.. :D

Det finns ju bits anpassade för skaft med, om man redan har spärrskaft dvs...

Thomas59
PeterJeffrey skrev:
Den första länken du skickade var ju vääldigt likt det jag letar - hade dessutom "dubbel" funktion!
men kanske behöver vara lite mer specifik - det jag var ute efter var ett relativt billigt spärrskaft.. o hur mkt jag än vill ha Wera's dito så får det inte plats i ekonomin..:(
Elfas spärrskaft (2:a länken) för 60 kr måste väl anses som relativt billig.

Thomas59 skrev:
Elfas spärrskaft (2:a länken) för 60 kr måste väl anses som relativt billig.
Dessutom ser den exakt likadan ut som den som TS lagt upp bild på. Förrutom färgen då...

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.