2 697 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Söker kreativa personer för hjälp med design.
Sida 1 av 2
Har helt kört fast ang handtag till köket....tänker tillverka egna istället men behöver lite mer idéer och kanske bilder på handtag.
Enda kravet är att det är i metall.
Låt fantasin flöda flöda nu
Enda kravet är att det är i metall.
Låt fantasin flöda flöda nu
Små U-järn (2x2 cm?) som är obehandlade, i samma stil som ditt loft. monteras mot luckan uppenedpå typ fast tvärtom I_I .
Ett annat alternativ är att att snida handttag i trä (ex teak), eller material som blivit över som monteras med distanser (avsågade rundjärn) mot luckan.
Edit: Dr Fozz kom med samma förslag, såg inte detta.
Ett annat alternativ är att att snida handttag i trä (ex teak), eller material som blivit över som monteras med distanser (avsågade rundjärn) mot luckan.
Edit: Dr Fozz kom med samma förslag, såg inte detta.
Om man orkar genom 400 inlägg så får man nog en god känsla för husets generella design, se några köksbilder mot slutet av tråden och samtidigt får man se en rejäl ombyggnadsresa. Svårslaget.PCLarsson skrev:
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/146209-ombyggnad-av-sommarstuga.html
Hade luckorna varit lika "rough" som skivorna hade det säkert fungerat bra med armeringsjärn.
Eftersatt ha set luckor och skiva föreslår jag långa rostfria handtag i rundsål.
Får själv fundera över armeringsjärn till badrummet. Tack för tipset!
Eftersatt ha set luckor och skiva föreslår jag långa rostfria handtag i rundsål.
Får själv fundera över armeringsjärn till badrummet. Tack för tipset!
Här börjar det hända saker...armeringsjärns tanken har funnits men inte på DR Fozz stil men den var bättre än min egen..
...en vild tanke jag hade förut var att använda verktyg...typ led nycklar eller något...
Färdiga handtag är i nuläget uteslutet.....
Kom igen nu....släpp loss alla galna idéer ni har eller har haft...
Färdiga handtag är i nuläget uteslutet.....
Kom igen nu....släpp loss alla galna idéer ni har eller har haft...
Varför inte låta staketet på loftet gå igen på luckorna/lådorna oxå. Utgå ifrån bilderna du har lagt ut i tråden ombyggnad av sommarstuga- inlägg #353, men att ha handtagen då i borstat stål utseende. Det skulle jag ha gjort
Men det är bara mitt förslag.
Bra förslagMackin skrev:
Så här blev det...

Bra "val". d^_^b
Inte för ruffigt jämfört med luckorna, inte för stiligt jämfört med husets övriga detaljer.
Är dom lackade, eller ska bli?
Jag misstänker att det kan vara smart, ifall du inte gillar att få lite slumpmässig rost här och där.
Inte för ruffigt jämfört med luckorna, inte för stiligt jämfört med husets övriga detaljer.
Är dom lackade, eller ska bli?
Jag misstänker att det kan vara smart, ifall du inte gillar att få lite slumpmässig rost här och där.
.....dom ska rostas först sedan oljas eller lackas.....