Söker en sockel enligt rubriken. En bit på 70 cm av typen som är 16 cm hög räcker. Den verkar inte gå att beställa av IKEA längre. Jag bor i Skåne och kan hämta, men betalar givetvis frakt samt en rimlig summa för sockeln annars.

Paul-Staffanstorp
Kan du inte byta all sockel i annat fall ?

Jag tror jag kan ha 3-4 längder eksockel liggandes i förrådet men jag vet inte om det är Smedstorps 148mm eller HTH´s 166mm... så i så fall får jag kolla det så snart jag hinner. :)

Finns i så fall i Staffanstorp. :)

Jo, det är ett alternativ, men IKEA hade bara inne sockeln med bandsågat utseende och det blir ju helt fel mot övriga köket. Köket är vitt högblankt med täcksidor samt socklar i ek. HTH:s 166 kanske kan fungera i så fall, det hade varit jättesnällt :) Total längd som jag behöver är i så fall drygt 250 cm. Staffanstorp är nära och bra, vi bor i Malmö :)

Om du nu inte har sockel som funkar så kan du kanske svara på en fundering istället. Vi har ju en halv täcksida över som är 70 hög när jag tänker efter. Man måste ju kunna såga till den och limma fast sockelfästen med smältlim eller liknande samt ev. någon påbyggnad för att få samma tjocklek som org. sockel. De ska ju ha samma utseende.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.