Hej

Behöver en hyvelbänk till verkstaden. Behöver inte vara något märkvärdigt så länge den inte är ”antik med gudomlig patina” som det heter på blocketspråk. Med andra ord ska den vara i någorlunda brukbart skick.

Den får inte heller vara alltför stor då den så kallade verkstaden jag har är i minsta laget. Tror väl i och för sig att de flesta storlekarna går bra sålänge det inte är de riktigt stora bjässarna.

Priset är förstås beroende på skick, storlek, upphämtningsplats m.m. Maxpriset är dock 2.000 kr. Fast helst något mindre.

Jag är också sugen på att testa svarva lite i trä och letar lite halvt efter en träsvarv. Har Inte så stora krav annat än att den ska duga till en amatör, att den ska fungera felfritt utan mek och att det ska vara lätt att hitta chuckar m.m. till den. Även den här ska vara i den lilla ruckel-verkstaden så inga gjutjärnssvarvar som är lika bred som lång.

Svårt att säga maxpris men som student är jag inte villig att betala mer än några tusenlappar. Förstår att det inte är mycket när det kommer till svarvar men någon gång ska man ha tur. Kanske.

Jag bor nära Upphärad, en håla mellan Göteborg och Trollhättan. Har inga problem att ta bilen en timme, kanske till och med två, ifall det finns något intressant.

Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.