Hej,

Söker hantverkare söder om Stockholm för att räta upp två stycken Diplomatdörrar som är skeva o slår i karmen.
Köpte dörrarna m installation av Doowin Täby i Nov 2020. För ett år sen märkte jag problemet, ringde till Doowin men då visade det sig att Doowin är en ren franchise-kedja och då förra ägarna gått i konkurs så fick jag inget på garanti. De nya ägarna var trevliga, men efter ett år är det ganska uppenbart att de inte ser något större intresse att fixa detta ens efter att jag erbjudit att betala. För litet jobb antar jag, och dessutom utanför deras mest frekventa områden... står på kö om det dyker upp något söderut, men dörrar mår inte bra och jag vill ha det fixat ju...

Något som har tips?

Det fixar du säkert själv, om du bara försöker. Lägg upp ett par bilder på dörrarna och infästningar, så kan vi säkert ledsaga dig.

A AG A skrev:
Det fixar du säkert själv, om du bara försöker. Lägg upp ett par bilder på dörrarna och infästningar, så kan vi säkert ledsaga dig.
Jo jag kunde ju skrivit direkt i frågan att jag tittat på att fixa själv, läst på et.c. men problemet är att det a) saknas karmskruvar i två hål, och b) de har dragit dit en ny karmhylsa & skruv på ett ställe. Hur jag än tittar på att justera så blir jag inte klok på det... har försökt dra åt där jag trott det behövdes, men satt så in i h-e hårt att det inte känns rätt... så jag har gett upp, kan vi väl säga. Men du har en poäng, jag ska ta o posta några bilder o se vad ni som kan mer än en total nybörjare har att säga :-D

Har du kollat med vattenpass överallt runt karmen? Har du förstått vart det är snett så att dörren tar i? Blir det någon skillnad när du justerar karmskruvarna?
Kanske får inte skruvarna/hylsorna grepp. Du kanske även måste sätta i de karmskruvar som saknas.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.