Har sett ett par intressanta på Ebay. Vill gärna ha en utan smörjning. Import från USA verkar vara det bästa även om man åker på tullen. Har ni andra tips få ni komma med detta. Är det nån skillnad på dessa 3? Dom passa vanligt tryckluftslang eller måste man byta nipplen eller liknande på pistolen?

Röd och grå pneumatisk spikpistol från Senco FinishPro18 för 5/8" till 2" spikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Senco FinishPro 18Mg 18 Gauge Brad Nailer på en online-produktsida.
Skapa konto

Röd och svart SENCO SLS18MG 18-Gauge häftpistol på en webbutikssida.
Skapa konto

Finns även dewalt. Vilken är bäst?
Dewalt 18-Gauge 2 tum Brad Nailer, modell DWFP12231, framför vit bakgrund, diskussion om bästa verktyget.
Skapa konto

Jag köpte en Makita AF505 för strax under en tusenlapp. Den är jag nöjd med. Skall dock smörjas ibland.

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Ja snart verkar prisvärd. Klara den spik upp till 1,6mm ?

Lennart Lind skrev:
Endel maskiner tar ju även 1.8mm
Som är specade 18Ga?

Lennart Lind skrev:
Ja snart verkar prisvärd. Klara den spik upp till 1,6mm ?
Vet ej och har inte för avsikt att testa det.

Nej 18g klara ju bara 1,2mm.. har en Biltema nu med 18g tycker foder och panel släpper rätt lätt.. kanske borde man hoppa upp till 16 g eller 15g men väldigt svårt hitta spik till 15g

Men 16Ga är ju ändå ett bra steg från 1.2 till 1.6mm. Varför hade du bara letat upp förslag på 18Ga maskiner om du ändå inte ville ha den storleken.....:D

Ja vet inte vad jag vill ha! Vill ha både. Gick ej ändra rubriken sen

Typ en 15g skulle den kunnafunka till ytterpanelen eller för klent?

Problemet är väll också att spiken oftast bara är bara förzinkad till dyckertpistoler!
Behövs nog varmfözinkat för att inte rosta utomhus

Det finns rostfri DA-dyckert 15g, 34°, men den är för klen för att hålla fast ytterpanel som vill röra sig i fuktcyklerna. Dessutom är den dyr som knark.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.