904 läst ·
2 svar
904 läst
2 svar
Soffa på glidskenor eller liknande
Hej jag har en liten lägenhet där jag skulle vilja kunna utnyttja ett litet utrymme bakom soffan där jag kan förvara saker.
Problemet är att soffan är alldeles för tung för att flytta varje gång jag ska åt något så jag tänker att det måste finnas en lösning för detta.
Behöver endast kunna skjuta den drygt 60cm åt sidan och tillbaka så smidigt som möjligt. Finns det något system med glidskenor eller liknande för tunga föremål.
Hur löser jag detta på bästa sätt?
Problemet är att soffan är alldeles för tung för att flytta varje gång jag ska åt något så jag tänker att det måste finnas en lösning för detta.
Behöver endast kunna skjuta den drygt 60cm åt sidan och tillbaka så smidigt som möjligt. Finns det något system med glidskenor eller liknande för tunga föremål.
Hur löser jag detta på bästa sätt?
Låsbara gummihjul kanske räcker? Då behöver du inte hålla på och göra inverkan på golvet med skruvade skenor.
Ska soffan alltid dras rakt åt sidan och tillbaka så är ju icke svängbara hjul att föredra så blir det en stadigare konstruktion. Hur snyggt/dolt det blir beror sen på vilken soffmodell du har
Ska soffan alltid dras rakt åt sidan och tillbaka så är ju icke svängbara hjul att föredra så blir det en stadigare konstruktion. Hur snyggt/dolt det blir beror sen på vilken soffmodell du har
Vill helst slippa hjul om det gårS Stuff skrev:Låsbara gummihjul kanske räcker? Då behöver du inte hålla på och göra inverkan på golvet med skruvade skenor.
Klicka här för att svara