Exakt. Körde med cirkelsågen och vände sågytan uppåt. Blev helbra!

Paul-Staffanstorp
Ska det nu vara rätt så ska ju den sågade ytan egentligen vara nedåt eftersom det är golvet som inte är i våg...
Skåpen är ju förhoppningsvis i våg och då ska det ju vara en rak sida mot dessa.

Bästa lösningen är ju de leverantörer som levererar plastlister till socklarna...

vojma skrev:
Skpåen kommer väl inte högre upp för att man lägger under någonting...
Hallå! Parkettbiten lägger du ju så klart under benen. Då kommer skåpen rätt.

haavard skrev:
Hallå! Parkettbiten lägger du ju så klart under benen. Då kommer skåpen rätt.
Men skåpen var ju redan är fastskruvade i väggen. :)

Paul-Staffanstorp
Jag undrar om det är haavard eller alla vi andra som missförstått vad det handlar om... :rolleyes:

Haavards tolkning:
Han har tolkat det som att inte benen räcker till för att höja upp skåpen tillräckligt för att socklarna ska få plats under skåpen och menar att då kan man höja med hjälp av en kloss under benen vilket är helt rätt än om det inte ska behövas i normala fall då benen har ganska hög justermån.

Övrigas tolkning:
Vi andra verkar ha tolkat det hela som att inte socklarna får plats under skåpen eftersom det är lägre mellan golvet och skåpen än vad socklarna är höga och då får man ju kapa ner socklarna på höjden, svårare är det ju inte egentligen.

I annat fall skulle man satt skåpen lite högre från början så man fick ett mellanrum som motsvarade minst höjden av sockeln och sen mer och mer beroende på golvets lutning, men då riskerar man i gengäld att få en rejäl springa mellan sockel och skåp någonstans om golvet lutar kraftigt så en gyllende medelväg är oftast bästa lösningen ihop med sänksåg och skena.

Paul, har du diplomatpass också? :D

Paul-Staffanstorp
Raceman skrev:
Paul, har du diplomatpass också? :D
Ha ha... nä du, jag ville mest få fram var vi egentligen står i frågan... :x

"Övrigas tolkning" är den korrekta :-)

Paul-Staffanstorp
danielherlitz skrev:
"Övrigas tolkning" är den korrekta :-)
Tack... det var det jag misstänkte men alltid skönt att få bekräftelse. ;)

Jag missade nog att skåpen redan var fastskruvade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.