Hej! Vi håller på att renovera vårat kök. Vi ska ha ett Ikea kök Ståt, men vet inte om vi ska ha gult eller vitt. Nu undrar vi vad vi ska ha för sockel till köket. Golvet är ett laminatgolv i antikt. Jag vill inte ha flera olika träslag för det blir nog inte snyggt. Tacksam för förslag!!!!

Hasselmusen skrev:
Hej! Vi håller på att renovera vårat kök. Vi ska ha ett Ikea kök Ståt, men vet inte om vi ska ha gult eller vitt. Nu undrar vi vad vi ska ha för sockel till köket. Golvet är ett laminatgolv i antikt. Jag vill inte ha flera olika träslag för det blir nog inte snyggt. Tacksam för förslag!!!!
Sockel till vad?
Golvet eller skåpen?

Skulle utan tvekan ta sockel i aluminium till skåpen och slät vit till golvet.
Sedan beror det lite på tapet val...en ljus tapet+ vit sockel= ursnyggt.

Tack för ett snabbt svar!
Sockel under bänkskåpen. Vit sockel får väl en svart rand efter dammsugaren.

Vi håller på att renovera vårt  kök och vi har valt en golvsockel av aluminium som ska vara väldigt tåligt, kan slå väldigt hårt och dra i med dammsugaren utan märken. Bra då vi har småbarn och så tyckte vi att det var snyggt. Har en bild om du vill se: http://www.familjeliv.se/krypin/cjn/galleri.php

Lycka till med valet!  :)

Milla66 skrev:
Vi håller på att renovera vårt  kök och vi har valt en golvsockel av aluminium som ska vara väldigt tåligt, kan slå väldigt hårt och dra i med dammsugaren utan märken. Bra då vi har småbarn och så tyckte vi att det var snyggt. Har en bild om du vill se: [länk]

Lycka till med valet!  :)
Var har för märke på Sockeln? Den var grymt snygg tycker jag!!! :) Var den jättedyr?

Tack :) Är väldigt nöjda med den själva!

Sockeln kommer från KVIK och för vårt kök gick den på drygt 1000kr (är bitar till 2 högskåp som inte syns på bilden också)

Hasselmusen skrev:
Vit sockel får väl en svart rand efter dammsugaren.
Precis.
Och så är det lite garderobsvarning över det hela ;)
Aluminium är aldrig fel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.