3 837 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Snyggt draget av en Rörpulare?
Sida 1 av 2
Tattarjobb.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Hmm.. det där var inte vackert, ser ut som prisolen är knäckt i kurvan, i nederkant också...
Det kan inte vara en riktig rörmokare som gjort det där.
Det kan inte vara en riktig rörmokare som gjort det där.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Och vad gör "toalettslangen" där?
Protte
Protte
Du vannspocks_beard skrev:
Jag tog vad jag hade hemma och skruvade ihop detta "pussel" idag i väntan på delar och en rörmokarlärling med presskopplingsverktyg...
Så skönt att kunna duscha igen.. tog bara 10 månader ungefär
Trodde dock stora forumtrumman skulle gå igång och börja svära på hur dåligt jobb det var och att man inte får göra så och så och så
Redigerat:
tompas11 skrev:
Det är en liten fuling det där.. "kopplingsblocket" har ej fasade kanter för klämringen så jag tog det säkra föredet osäkra och drog på lite gängtejp också.. men det behövs nog inte.... en meter brevid detta så finns det en golvbrunn så jag är inte så orolig för detta... Stänger även av vattnet när vi åker bort...
He he skojare där 
Man kan ju passa på att påpeka att det inte alltid är så att det blir så himla snyggt när en legitimerad hantverkare gör det heller. OK för att det är driftsäkert, men alla verkar inte ha sinne för det estetiska bara för att man är profs.
Ett Välgjort hantverk är alltid fint att se, sen spelar det ingen roll om det gäller en keramikfigur eller en rördragningT&H skrev: